Foto: LETA
"Ventspils naftas" (VN) grupas kompānijas "Latvijas kuģniecības" (LK) meitasuzņēmums "Lasco Investment" par Preses nama pārdošanu cer saņemt 19 miljonus eiro, portālam "Delfi" apstiprināja uzņēmuma komunikācijas konsultants Artis Ozoliņš.

Vēstīts, ka uzņēmums par Preses nama pārdošanas ieceri paziņoja šī gada sākumā, pēc tam, kad pērn līdz ar daudzajiem mierizlīgumiem izbeigta LK piederošo nekustamo īpašumu firmas "Lasco Investment" maksātnespēja, un LK atkal ieguva tiesības rīkoties ar saviem īpašumiem – Preses namu jeb darījumu centru "Daugava", Ventspils biznesa centru, Jūrmalas viesnīcu "Rīgas līcis".

LK publiski apliecināja, ka vēlas pārdot tās īpašumā caur uzņēmumu "Lasco Investment" esošos nekustamos īpašumus. Martā beigās tika pārdots viens no šiem īpašumiem - Kuldīgas novada atpūtas komplekss "Lejastiezumi".

"Līdz šim interese par Preses nama ēku ir bijusi, un sarunas ar potenciālajiem pircējiem par šo īpašumu turpinās. Līdz šim neviens no piedāvājumiem nav atbildis tirgus cenai par šo īpašumu," sacīja Ozoliņš.

Latvijas nekustamo īpašumu asociācijas (LANĪDA) biedrs un "Arco Real Estate" Komercplatību un tirdzniecības nomas nodaļas vadītājs Guntis Kanenbergs portālam "Delfi" skaidro, ka pašlaik, neredzot precīzu Preses nama attīstības plānu, grūti spriest par projekta attīstības apmēriem, un nav iespējams aplēst, kāda varētu būt Preses nama reālā tirgus cena. Viņš gan piebilst, ka pēc tik lielām komercplatībām šobrīd tirgū pieprasījums ir niecīgs.

"Piemēram, jaunu biroju attīstībai Rīgā, salīdzinot ar Tallinu vai Viļņu, ir salīdzinoši zema aktivitāte. To galvenokārt ietekmē esošais pieprasījums pēc telpām, kā arī būvniecības uzraudzībā īstenotās izmaiņas. Lielu objektu attīstīšanai ir nepieciešams pārāk ilgs laiks. Tirgū novērota tendence, ka daudziem potenciāliem nomniekiem pašreizējā situācijā, ko raksturo ekonomiskā nenoteiktība valstī, ir grūti prognozēt telpu nepieciešamību ilgākā laika periodā, proti, objekta attīstīšanas laikā, kas bieži mēdz pārsniegt divus gadus. Kamēr biroju ēkai nav atrasts enkurnomnieks, attīstītājs nejūtas drošs veikt aktīvus soļus projekta attīstīšanā," sacīja Kanenbergs.

Vēstīts, ka līdz ar ietekmes maiņu "Latvijas kuģniecībā" 2009. gada beigās uz "Lasco Investment" īpašumiem tika reģistrētas hipotēkas kopumā 23 miljonu latu vērtībā. Uzņēmuma lielākie kreditori bija pati "Latvijas kuģniecība" un ar to saistītā "Ventspils nafta". Līdz 2010. gada nogalei "Lasco Investment" vadībā bija Raivis Veckāgans, kas vēlāk nonācis ar Andri Šķēli, Aināru Šleseru un Aivaru Lembergu saistītajos Rīgas brīvostas uzņēmumos, un Edvīns Bērziņš, kurš tagad ir "Latvijas dzelzceļa" prezidents. Tagad "Ventspils nafta" un LK starptautiskā naftas tirdzniecības uzņēmuma "Vitol" kontrolē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!