Šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 miljonus tonnu kravu – tās ir kravas, kas pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu, pirmdien intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" saka "Euro Rail Trans" valdes loceklis un līdzīpašnieks, ekspolitiķis Ainārs Šlesers.

Šlesers atzīmē, ka "Euro Rail Trans" ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā Latvijas partneris ir Krievijas dzelzceļa uzņēmums AS "RŽD Logistika". Kopuzņēmuma mērķis ir veicināt kravu plūsmas palielināšanu Latvijas virzienā.

"Skaidrs ir tas, ka pat mūsu kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija ir mūsu tiešie konkurenti. Mēs esam brāļu tautas, bet mūsu tirgotāji, ražotāji un ostas konkurē savā starpā. Diemžēl pēdējo 20 gadu laikā Lietuva ir izmantojusi situāciju, kurā Kaļiņingradas koridors tika izmantots veidā, lai subsidētu Klaipēdas ostu. Tas, protams, ir radījis problēmas gan Rīgas ostai, gan Liepājas ostai, gan Ventspils ostai," saka Šlesers.

Viņš norāda, ka ir ne tikai "Euro Rail Trans" valdes pārstāvis, bet arī viens no īpašniekiem, tad ir ieinteresēts palīdzēt Latvijai piesaistīt jaunas kravas laikā, kad cita daļa kravu iet projām.

"Un redzam to, ka šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 miljonus tonnu kravu – tās ir kravas, kuras pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu. Šīs kravas uz Kaļiņingradu mēs varam vest caur Latviju. Jā, protams, šīs kravas no Latvijas ies arī tai skaitā caur Lietuvu. Bet mēs vēlamies, lai tās vestu ar Latvijas pārvadātāju," intervijā saka Šlesers.

Viņš norāda, ka uzņēmums vēlas, lai Lietuva atver Latvijai savu tirgu, tāpat kā Latvija to atvērusi Lietuvai.

"Mēs redzam, ka "Maxima" veikali šodien brīvi tirgo Latvijā. Mēs gribam, lai Latvijas pārvadātājs, kas ir Eiropas Savienības pārvadātājs, brīvi var vest kravas no Krievijas un Latvijas robežas līdz pašai Kaļiņingradai. Tāds ir mūsu mērķis, caur ko mēs varam piesaistīt jaunas kravas Latvijai, nodrošinot arī to, ka cilvēki, kas pašlaik strādā transporta nozarē, tajā paliks strādāt arī turpmāk, jo tad mainīsies tikai kravu segmenti," atzīmē Šlesers.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!