"Kravu apjoms ir tāds, kādu prognozējām, plānojot budžetu, tādēļ neskatoties uz kravu apjoma kritumu, uzņēmums strādā stabili. Šogad ģeopolitiskā un ekonomiskā situācija, kā arī starptautiskā konkurence ir īpaši nelabvēlīga, tādēļ katru dienu notiek aktīvs darbs ar partneriem no Krievijas un Baltkrievijas, lai saglabātu esošās un piesaistītu jaunas kravas," skaidro "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga.

Lielākais pieaugums – 51% – vērojams melno metālu kravu grupā, kur septiņos mēnešos pārvadāti 1,08 miljoni tonnu, savukārt kokmateriālu apjoms palielinājies par 11,1% un sasniedz 958 tūkstoši tonnu, bet cukura kravu apjoms audzis par 35,5%, proti, septiņos mēnešos pārvadāti 84 tūkstoši tonnu.

Sākoties graudu sezonai, pieaudzis arī pārvadāto graudu un miltu produktu apjoms – šī gada septiņos mēnešos, salīdzinājumā ar identisku periodu pērn, pieaugums šajā kravu grupā bijis 8,3% jeb 733 tūkstoši tonnu.

Šogad starp kravu veidiem parādījusies jauna kravu nomenklatūras grupa – rūdas, kas septiņos mēnešos pārvadātas 370 tūkstošu tonnu apjomā.

Eksporta pārvadājumos kravu apjoms, salīdzinot ar pagājušā gada septiņiem mēnešiem, ir samazinājies par 9,7% – pārvadāti 1,54 miljoni tonnu, savukārt importa pārvadājumos samazinājums ir 19,2% – pārvadāti 24,08 miljoni tonnu kravu. Iekšzemes pārvadājumos kravu apjoms palielinājies par 20,4% salīdzinot ar pagājušā gada šo pašu periodu. "Iekšzemes pārvadājumu pieaugums skaidrojams ar uzņēmuma aktīvāku sadarbību ar Latvijas klientiem," skaidro Vilcāns.

Pēc apjoma visvairāk pārvadāta nafta un naftas produkti – 10,69 miljoni tonnu – un akmeņogles 8,04 miljonu tonnu apmērā, kas, salīdzinot ar pagājušā gada šo periodu, procentos ir 76,9% un 67%.

Minerālmēsli pārvadāti 2,3 miljonu tonnu apmērā, kas, salīdzinot ar pagājušā gada septiņiem mēnešiem, ir 96,1%.