Foto: LETA
Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) iespējamā ieviešana kultūras pasākumiem var ietekmēt publikas aktivitāti, tomēr ne uz ilgu laiku, intervijā atzina pazīstamais viesizrāžu producents Vladimirs Rešetovs.

"Jautājums par PVN piemērošanu kultūras pasākumiem ir atlikts, bet priekšlaikus ir grūti prognozēt, kā tas ietekmēs pircēju pieprasījumu. Protams, sākumā būs aktivitātes kritums, jo biļešu cenas pieaugs. Organizatori tomēr vienalga grib pelnīt uz publikas rēķina," skaidroja impresārijs.

Kādu laiku gan publika, gan rīkotāji pielāgosies jaunajiem apstākļiem, līdz nenonāks pie kompromisa, viņš pieļāva, atzīstot, ka organizatori arī var celt cenas tikai līdz zināmam līmenim, pretējā gadījumā tās neviens nepirks.

Acīmredzami ir tas, ka rīkotājiem vairāk būs jāpaļaujas uz sponsoriem.

Vienlaikus Rešetovs atzina, ka arī šobrīd biļetes nav lētas, tomēr zāles parasti ir pilnas.

"Padomju laikos mēs pieradām pie tā, ka māksla ir smalka, dārga matērija. Mūsu cilvēkos tika audzināta nepieciešamība pēc daiļā, tāpēc, lai arī cik dārga būtu biļete, viņi to pirks. Tāpēc skatītāju pamatmasa - tie nebūt nav paši bagātākie cilvēki," skaidroja impresārijs.

Katram māksliniekam ir sava publika, viņš uzskata. Uz operas un baleta zvaigznēm biļetes pēc definīcijas nevar būt lētas, jo tā vienmēr bijusi elitāra māksla. Taču arī uz šiem sarīkojumiem skatītāji iet neatkarīgi no ienākumu līmeņa.

"Taču uz lielajām pasaules zvaigznēm tauta raujas. Turklāt iet lielā mērā vienu un tie paši skatītāj - kā uz pasaules, tā Krievijas. Stass Mihailovs, Grigorijs Ļepss, Stings, Eltons Džons - katram ir sava uzticīgu cienītāju auditorija, kas par tikšanos ar elku ir gatavi maksāt jebkādu naudu," rezumēja Rešetovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!