Foto: Publicitātes attēli
Zemnieku saimniecību īpašumā vai lietošanā Latvijā pērn sāka parādīties dārgas automašīnas, kuras nevar nosaukt citādi kā par luksus klases automašīnām, otrdien vēsta laikraksts "Dienas Bizness".

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka līdz ar 18 "darba zirgiem" - automašīnām "Toyota LandCruiser" Latvijas lauksaimnieki pērn iegādājušies arī virkni luksus automašīnu, turklāt ne tikai tādas "lauku dzīvei" nosacīti piemērotas apvidus automašīnas kā "Porsche Cayenne Diesel", "BMW X5 XDrive 30D", "BMW X6", "Mercedes Benz GLK 220" un "Audi Q7" (tādas pērn iegādātas četras), bet arī sportiskās "Maserati Grancabrio", "BMW 740" un "Audi A7 Sportback".

Latvijas Zemnieku savienības valdes loceklis Aivars Dronka norāda, ka nezina, kas "skaitās ekskluzīva mašīna". "Es domāju, ka vairāk tiek pirkti visādi "Toyota Hilux", kur ir kravas nodalījumi. Es nepazīstu nevienu zemnieku, kam būtu luksus klases mašīna," viņš saka.

Likuma izpratnē luksus auto ir vieglais automobilis, kura sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro un kurš nav operatīvais transportlīdzeklis, neatliekamā medicīniskā palīdzība, dzīvojamais auto, katafalks, invalīdu auto vai auto tirgotāja demonstrācijas automobilis.

Saskaņā ar CSDD datiem pērn Latvijas zemnieku un lauksaimnieku autoparkā klāt nākuši vismaz 18 automobiļi, kas atbilst šai definīcijai. Turklāt, lai gan Dronka uzskata, ka "zemniekam jau neder auto, kas nav džips", virkne Latvijas zemnieku saimniecību šo uzskatu praksē apgāž. Tā, piemēram, Jelgavas rajona zemnieku saimniecība "Meistari" reizē ar "BMW X6" apvidus automašīnu līzingā iegādājusies arī automašīnu "Audi A7 Sportback". Reklāmas tekstos šis auto, kura cena ir no 84 tūkstošiem eiro, tiek raksturots kā "superstilīgs biznesa klases hečbeks, par kādu varētu sapņot ikviens, kas aizrāvies ar jaunajām tehnoloģijām", un kura "pievilcīgā āriene rod atbilstošu turpinājumu arī interjerā".

Auru pagasta zemnieku saimniecība "Liepas" bez līzinga kompāniju palīdzības iegādājusies automašīnu "Mercedes Benz S350 Bluetec", kuras cena sākas no 86 tūkstošiem eiro un kura reklāmas tekstos kopā ar visu S klasi tiek pasludināta par "pašu labāko luksus auto pasaulē, kas piedāvā visu, ko varētu vēlēties - kvalitāti, ietilpību, turklāt ar to ir patīkami braukt".

Savukārt Jērcēnu pagasta zemnieku saimniecība "Olgas muiža" pērn līzingā iegādājusies "vienu no elegantākajiem četrvietīgajiem kabrioletiem ar greznu un plašu interjeru" "Maserati Grancabrio", kura cena ir no 139 tūkstošiem eiro.

Laikraksts arī vērš uzmanību - "Lursoft" dati liecina par to, ka vismaz atsevišķos gadījumos luksus automašīnas ir iegādājušies nevis īsti zemnieki, bet gan pavisam citās jomās strādājošas personas, kuras šos auto reģistrējušas uz sev piederošu zemnieku saimniecību vārda.

Piemēram, saimniecība "Olgas muiža" pieder vienam no "Baltikuma" finanšu grupas īpašniekiem, Latvijas miljonāru sarakstā sen atrodamajam Sergejam Peškovam. Turklāt "zemnieku luksus auto" sarakstā atrodams arī jauns "Land Rover Range Rover Sport", ko pērn līzingā iegādājusies Jērcēnu pagasta zemnieku saimniecība "Saulespuķes", kuras īpašnieks arī Peškovs.

Saimniecība "Liepas", kas iegādājusies "Mercedes Benz S350 Bluetec" automašīnu, savukārt pieder "Agrolats" uzņēmumu grupas īpašnieku Paškausku ģimenes pārstāvim Andrim Paškauskam.

Zināmas šaubas par spējām iegādāties - kaut arī līzingā - divas luksus klases automašīnas varētu radīt Jelgavas novada zemnieku saimniecība "Meistari", kuras apgrozījums 2014. gadā bijis pat mazāks par abu auto kopējo cenu, - 128 tūkstoši eiro, min "Dienas Bizness". Taču Meistaru pārvaldniece Tamāra Bisniece skaidrojusi, ka "mēs traktortehniku visu esam nomainījuši, viss pamatā jau ir un, tā kā varēja izgrozīties, paņēmām. Mēs paši braucam ar "LandCruiser", jo laukos jau ar tām mazajām nevar, tās nav domātas laukiem, bet nu to BMW dēls ļoti gribēja un atļāvāmies".

Citi lauksaimniecību pārstāvji skaidro, ka šādas mašīnas iegādājušies to praktisko parametru dēļ. "Tāpēc, ka tā ir laba mašīna. Es labprāt pirktu lētāku, bet nav jau tik labas mašīnas par zemāku cenu. Laukos jau ar vienkāršāku nevar. Šai ir visi četri velkošie, liels salons, var daudz salikt. Tas ir praktisku apsvērumu dēļ," par savu "Audi Q7" piebilst Drengers no "Druvas".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!