Foto: LETA

Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) iesniegumu izskatīšanas komisija noraidījusi AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) sūdzību un atļāvusi AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt ar iepirkuma uzvarētāju līgumu par tramvaju piegādi, informēja Daugavpils domē.

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzību IUB bija iesniegusi saistībā ar iepirkuma "Pasažieru tramvaju iegāde ERAF projekta ''Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija'' ietvaros" rezultātiem, saskaņā ar kuriem par uzvarētāju bija atzīta Baltkrievijas-Latvijas uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau".

Jau ziņots, ka atkārtoto atklāto tramvaju iepirkumu AS "Tramvaju uzņēmums" izsludināja šā gada jūlijā. Tam tika iesniegti divi piedāvājumi. DLRR piedāvāja piegādāt Daugavpilij tramvaju vagonus par 5 556 636 latiem, bet Baltkrievijas-Latvijas uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau" - par 4 614 312 latiem.

Par uzvarētāju iepirkumā tika atzīta uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau". Minēto piedāvājumu iepirkumu komisija izraudzījās, jo atzina to par saimnieciski izdevīgāko.

Jau ziņots, ka iepriekšējais pasažieru tramvaju iegādes konkurss tika pārtraukts, jo IUB aizliedza AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt 3,68 miljonus latu vērto līgumu ar Krievijas uzņēmumu "Vagonmash" par jaunu pasažieru tramvaju piegādi.

Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot DLRR iepriekšējo sūdzību par iepirkuma rezultātiem, kurā norādīts, ka Sanktpēterburgas uzņēmums "Vagonmash" nepamatoti atzīts par uzvarētāju, jo tā piedāvājums neatbilst vairākiem konkursa nolikuma kritērijiem. Tāpat uzņēmumam 2011.gada nogalē bijuši apjomīgi nodokļu parādi.

Jaunie tramvaju vagoni Daugavpilī tiks iegādāti Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētajā projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija".

Saskaņā ar iepirkuma nosacījumiem tā uzvarētājam jāpiegādā Daugavpilij 12 četrasu un sešasu tramvaju vagoni. Jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem.

Jaunie tramvaji būs aprīkoti arī atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.

Projekts paredz arī sliežu ceļa renovāciju 6,2 kilometru garumā un pieturvietu izbūvi atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanās veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni. Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Tas tiek īstenots programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas".

Projekta kopējās izmaksas ir 10 316 583 lati, tai skaitā attiecināmās izmaksas - 8 456 216 lati. No attiecināmajām izmaksām ERAF daļa - 7 028 040 lati (83,11%), privātais finansējums - 1 428 176 lati (16,89%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!