Foto: Publicitātes attēli
Līdz ar pagaidu tilta atvēršanu satiksmei šajā nedēļā Valmierā sākušies renovējamā tilta pār Gauju demontāžas darbi. Objektā tiek veikta brauktuves seguma frēzēšana, kā arī metāla konstrukciju demontāža, informēja Valmieras pašvaldībā.

Jau ziņots, ka pašvaldība nolēmusi izsolē pārdot no Gaujas tilta demontētos metāllūžņus. Kopējais metāllūžņu apjoms varētu būt 250 tonnas.

Kā pastāstīja pašvaldības izpilddirektors Jānis Baiks, blakus rekonstruējamajam tiltam uzceltais pagaidu tilts pirmdien izturējis slodzes pārbaudes un otrdien pār to sākusies satiksme. Pirmā diena aizvadīta mierīgi - autovadītāji brauc prātīgi un pieklājīgi. Uz tilta starp transporta līdzekļiem jāievēro 15 metru distance, lai atvieglotu ceļu autobusiem, kuri uzgriežas uz tilta. Uz pagaidu tilta uzstādīts speciāls mērinstruments, kurš regulāri mēra tilta noslodzi. Šādi mērījumi pirmajā mēnesī notiks biežāk, pēc tam to skaits tiks samazināts.

No šodienas valmierieši un citi interesenti internetā var sekot līdzi tilta pār Gauju rekonstrukcijas gaitai, aģentūru LETA informēja pašvaldībā. Notikumus var vērot tiešraidē portālā "www.valmiera.lv". Turpat iespējams arī redzēt transporta satiksmes blīvumu uz pagaidu tilta.

Plānots, ka videonovērošana un tiešraide portālā "www.valmiera.lv" tiks nodrošināta visu tilta būvniecības laiku. Kameru uzstādījusi Valmieras pašvaldība.

Jau ziņots, ka pašvaldība iecerējusi rekonstruēt tiltu pār Gauju Valmierā un darbi jau sākušies.

Pašvaldības izsludinātajā konkursā par Gaujas tilta rekonstrukciju Valmierā par uzvarētāju atzīts Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums SIA "Viadukts". Kopumā konkursā saņemti četri piedāvājumi, un SIA "Viadukts" uzvarējis ar piedāvāto līgumcenu 1 412 240 lati bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Projektu pašvaldība īstenos, piesaistot Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējumu.

Iepriekš izpētes gaitā secināts, ka pilsētas centrā esošais tilts savu mūžu ir nokalpojis. Tā balstus sāka būvēt 1939.gadā, bet 1943.gadā tiltam tika uzlikta metāla pamatne. To paveica vācu karaspēks, kuram tilts bija vajadzīgs atkāpšanās vajadzībām. 1963.gadā tilts tika rekonstruēts, atstājot metāla sijas, bet izbūvējot dzelzsbetona plāksnes koka konstrukciju vietā.

Rekonstrukcijas gaitā tiks pilnībā nomainīta tilta brauktuves konstrukcija. Jaunie trotuāri abās tilta pusēs tiks veidoti 2,5 metrus plati, lai vietas pietiktu arī riteņbraucējiem. Brauktuve būs astoņus metrus plata.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!