Foto: Reuters/Scanpix

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu vides ministriem otrdien sanāksmē Luksemburgā bija atšķirīgi viedokļi attiecībā uz kaitīgo izmešu samazinājumiem, ko plānots noteikt autobūves uzņēmumiem.

Autorūpniecības lielvalsts Vācija vada sīvu pretestību kompromisa plānam, ko izstrādājusi pašreizējā ES prezidējošā valsts Austrija. Šis plāns paredz līdz 2030. gadam ieviest CO2 izmešu samazinājumu jauniem automobiļiem par 35%, kas būtu par deviņiem gadiem vēlāk, nekā paredz pašreizējie plāni.

Vācijas iebildumus atbalsta Austrumeiropas valstis, kamēr Luksemburga, Nīderlande un Ziemeļvalstis pieprasa krietni lielākus kaitīgo izmešu samazinājumus.

Austrijas ierosinājums ir lielāks par 30% mērķi, ko ierosinājusi ES, taču tas ir mazāks par 40% samazinājumu, kas pagājušajā nedēļā tika atbalstīts Eiropas Parlamenta balsojumā.

Vācija, kurā atrodas autoražotāji "Volkswagen", "Daimler" un BMW, bažījas, ka gadījumā, ja šie mērķi tiks noteikti pārlieku augsti, tad tas varētu negatīvi ietekmēt eksportu un apdraudēt darbvietas.

Tikmēr Francija, kas ir autobūves kompāniju "Renault" un "Peugeot" mājvieta, vēlas, lai jauno automašīnu kaitīgie izmeši no 2030. gada tiktu samazināti par 40%.

Gadījumā, ja šajā jautājumā netiks panākta vienprātība, Eiropas amatpersonas var izlemt to nodot vairākuma balsojumam, kurā Vācija varētu piedzīvot zaudējumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!