Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Volkswagen" (VW) neplāno atgriezties Paikspīkas kalnābraukšanas sacīkstēs un uzlabot savu šogad uzstādīto absolūto rekordu. Tā vietā autoražotājs pilnveidos elektrisko sacīkšu auto prototipu "VW I.D. R" dalībai kādā jaunā projektā, kuru pagaidām neatklāj.

Par pieņemto lēmumu neatgriezties "Pikes Peak Hill Climb" sacensībās intervijā izdevumam "Motorsport" paziņojis "VW Motorsport" vadītājs Svens Smīts: "Mēs apspriedām šo jautājumu ar mārketinga nodaļu, un es lieliski saprotu, ka, ja mēs atgriezīsimies, lai uzlabotu rekordu, bet pēkšņi uznāks lietus, tad nekāda labuma no tā nebūs".

Tāpat Smīts uzsver, ka autoražotājs turpinās cītīgi sekot citu mēģinājumiem pārspēt VW uzstādīto rekordu. Ja kādam to izdosies paveikt, tad "VW I.D. R" noteikti atgriezīšoties Kolorado kalnā, lai atkal uzstādītu jaunu absolūto rekordu.

Pašlaik "VW Motorsport" izskata vairākus tālākos elektriskā sacīkšu prototipa pielietojuma variantus, tomēr gala lēmums šajā jautājumā vēl neesot pieņemts.

Atgādinām, ka jūnijā Romāns Dimā pie "VW I.D. R" stūres uzstādīja jaunu absolūto Paikspīkas kalnābraukšanas rekordu – septiņas minūtes un 57,148 sekundēs, kas izrādījās par 16 sekundēm ātrāk nekā 2013. gadā Sebastjana Lēba uzstādītais rekords ar 875 ZS jaudīgo "Peugeot 208 T16". Tāpat VW pārspēja Andra Damja konstruētā "Drive eO PP100" bolīda rekordu elektromobiļiem.

"VW I.D. R" prototipa pamatā izmantots oglekļa šķiedras monokoks no "Norma" sacīkšu automobiļa. No oglekļa šķiedras izgatavoti ir arī virsbūves paneļi un aerodinamiskie elementi.

Vācu bolīds aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda sasniedz 680 ZS, bet griezes moments – 650 ņūtonmetru. No vietas līdz 100 km/h šis VW spēkrats paātrinās 2,25 sekundēs un maksimāli sasniedz 240 km/h.

Iepriekšējo reizi VW Paikspīkas sacensībās piedalījās 1987. gadā, kad startēja ar 600 zirgspēku jaudīgu divmotoru "Golf" prototipu. Vācu autoražotājam neizdevās šajās sacīkstēs finišēt, tomēr pirmajos posmos uzrādīja visai iespaidīgus rezultātus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!