Foto: Publicitātes foto

Piektajā un pēdējā braucienā no plānotās apļa rekordu pārspēšanas sērijas visā Eiropā 2018. gadā Hungaroringas GP sacīkšu trasē Ungārijā "Honda" ir uzstādījuši jaunu divu minūšu un 10,19 sekunžu rekordu, braucot ar priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili.

"Honda Civic Type R" spēkratu vadīja "Formula 1" pasaules čempions un pašreizējais "NSX Super GT" pilots Džensons Batons. Šī trase Batona karjerā ir īpaši nozīmīga, jo 2006. gadā šeit viņš uzvarēja savās pirmajās F-1 "Grand Prix" sacensībās, braucot ar "Honda".

Hungaroringas trase ir šaura un līkumota, 4,38 km gara, ar 180 grādu pagriezieniem, kas to padara par vienu no tehniski visgrūtāk izbraucamajām trasēm Eiropā. Tā izrādījās piemērota vieta, kur nodemonstrēt "Civic Type R" adaptīvo amortizācijas sistēmu. Gan balstiekārtas sistēma, gan unikālā stūres konstrukcija un uzlabotā aerodinamika ļāva Batonam un "Honda" sasniegt apļa rekordu šajā "Grand Prix" trasē.

Pirmo apļa rekordu Hungaroringas trasē "Honda" uzstādīja līdzīgā izaicinājumā 2016. gadā, braucot ar iepriekšējās paaudzes "Civic Type R". Jaunais rekords ir piektais apļa laika rekords ar priekšējo riteņu piedziņas automobili, ko "Honda" uzstādīja "Type R" 2018. gada izaicinājuma ietvaros. Izaicinājuma mērķis tika nosprausts pēc tam, kad 2017. gada aprīlī "Type R" kļuva par ātrāko priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili Nirburgringas Nordšleifes trasē ar apļa laiku septiņas minūtes un 43,8 sekundes.

Izaicinājuma ietvaros pieci "Honda" sacīkšu čempioni testēja automobili piecās Eiropas trasēs, sasniedzot jaunus apļa rekordus ar priekšējo riteņu piedziņas ražošanas automobili.

Jaunais "Honda Civic Type R" aprīkots ar divlitru turbomotoru, kas attīsta 320 zirgspēku jaudu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!