Foto: McKlein Photography

Latvijas vadošais rallijkrosa pilots Jānis Baumanis svētdien iekļuva Zviedrijā notiekošā pasaules čempionāta sezonas sestā posma pusfinālā, ko gan pēcāk nespēja pārvarēt, bet uzvaru Eiropas čempionāta ieskaitē ieguva Reinis Nitišs.

Pēc sestdien veiktajām pirmajām divām kvalifikācijas kārtām prestižākajā "SuperCar" klasē STARD vienības pilots Baumanis bija devītajā vietā.

Savukārt svētdien noslēdzošo divu kvalifikācijas kārtu ietvaros latvietis savas pozīcijas nezaudēja, droši sasniegdams pusfinālu, kur iekļuva 12 labākie braucēji. Trešajā kvalifikācijas kārtā Baumanis uzrādīja septīto labāko rezultātu, kamēr noslēdzošajā – ceturtajā – viņš bija tikai 15. pozīcijā.

Kvalifikācijas noslēgumā Baumanis ar 136 punktiem bija devītais, kamēr uzvaru ar 192 punktiem guva pašreizējais pasaules čempions Jūhans Kristofešsons no Zviedrijas.

Tikmēr pēc tam sekojošajā pusfinālā latvietis palika piektajā vietā, nespējot iekļūt starp tiem trim braucējiem, kas sasniedza izšķirošās cīņas. No šī pusfināla tālāk tika Kristofersons, cits zviedrs Timijs Hansens un vēl viens šīs valsts sportists Matīass Ēkstrems.

"Sacensības sākās ļoti labi. Izdevās apliecināt ļoti labu ātrumu arī sausā trasē, nevis tikai pa slapju segumu, kā tas bijis līdz šim. Jaunie uzlabojumi beidzot saregulēti tā, ka strādā ļoti labi. Līdz Top 6 gan pagaidām ir ļoti sarežģīti tikt," saka Jānis Baumanis. "Pirmās divas kvalifikācijas kārtas sākās tā, ka braucu aiz "Volkswagen" braucējiem, kuri izrādījās par sekundi aplī ātrāki, ar viņiem cīnīties nevarēju. Trešajā kvalifikācijā tika uzņemts labs ritms un izcīnīta 7. vieta, kas ir ļoti, ļoti labi. Ceturtajā kvalifikācijā pats pieļāvu kļūdu. Nenovērtējot situāciju, trāpīju ar kreiso riteni pa Timura Timerzjanova mašīnas aizmuguri, kā rezultātā izleca un salūza pusass. Tā bija kļūda no manas puses, bet, neskatoties uz to, mēs tik un tā tikām pusfinālā, kur cīņas kā vienmēr ļoti spraigas. Pāris tulzniņas ir parādījušās, jo ātrumu pārslēgšana nebija tik viegla, kā gribētos. Seši apļi - it kā nemaz nav tik daudz, tomēr ārā ļoti silts laiciņš un ātrumkārba nevēlējās slēgties ne uz augšu, ne uz leju, bet par to nebēdājam, jo priekšā ir tikai rūpnīcas komandas. Arī Matiass Ekstroms to atzīmēja un teica, lai turu degunu augšā. Ja tāds vecmeistars to saka, tad bus vien jāpriecājas. Dažreiz paliek sāpīgi ap sirsniņu, redzot, ka pie vienādiem ātrumiem līkumos, taisnēs rūpnīcas mašīnas pārliecinoši aiziet garām, bet darījām, ko varējām un savu uzdevumu esam paveikuši lieliski."

No otra pusfināla izšķirošajām cīņām kvalificējās norvēģis Andreass Bakerūds, zviedrs Kevins Hansens un francūzis Žeroms Grosē Žanīns.

Pēc tam finālā uzvaru izcīnīja Kristofersons, kuram šī bija jau piektā uzvara šosezon notikušajos sešos posmos, turklāt zviedrs Zviedrijas etapā triumfēja jau otro gadu pēc kārtas. Otrais finālā tikmēr bija Bakerūds, kuram sekoja Ēkstrems.

Pēc sešiem posmiem kopvērtējumā pirmajā vietā ar 165 punktiem ir Kristofešsons, kuram ar 125 seko Bakerūds, bet trešais ar 119 punktiem ir norvēģis Peters Solbergs. Tikmēr Baumanis ar 51 punktu joprojām ieņem devīto vietu.

Paralēli pasaules čempionāta posmam Zviedrijā norisinājās arī Eiropas čempionāta sacensības "SuperCar" klasē, kur piedalās "Set Promotion" vienību pārstāvošais Reinis Nitišs.

Pēc pirmās un otrās kvalifikācijas kārtas latvietis bija attiecīgi sestais un otrais, kamēr trešajā un ceturtajā kārtā viņš bija attiecīgi trešais un otrais. Tas kopējā ieskaitē Nitišam deva pirmo vietu ar 133 punktiem, par diviem punktiem aiz sevis atstājot kvalifikācijā otrās vietas ieguvējam norvēģim Tomasam Brīntesonam.

Pēc tam Nitišs bija ātrākais arī savā pusfināla braucienā, pārliecinoši sasniedzot finālu.

Pēcāk finālā Nitišs vēl pēdējos līkumos bija vadībā, bet viņu apsteidza francūzis Sirils Raimons, kamēr trešais bija Brīntesons. Tomēr pēc tiesnešu lēmuma Nitišam tika piešķirta uzvara, jo Sirilam Raimonam piesprieda piecu sekunžu sodu par apdzīšanas manevru finālā.

"Šī bija maģiska nedēļas nogale vārda vistiešākajā nozīmē. Sacensību laikā izdevās spert vairākus soļus uz priekšu un uzlabot auto vadāmību. Šodien jau varējām braukt ļoti augstā tempā, un mums izdevās sataupīt riepas, kas finālbraucienus ļāva sagaidīt iespējami labākajā tehniskajā stāvoklī," pastāstīaj Nitišs. "To izdevās izmantot – pusfinālā ļoti pārdomāts un drošs brauciens. Tikmēr finālā jau "pedālis grīdā" un spēkošanās ar Reimondu. Grūta cīņa, kas noslēdzās ar Reimonda sitienu pa durvīm, un zaudētu līderpozīciju priekšpēdējā aplī."

"Vēlos uzslavēt Reimondu, kurš pēc saņemtā soda pats personīgi pienāca pie manis, lai pasniegtu iepriekš saņemto pirmās vietas kausu!" saka Reinis. "Tāpat man ir ļoti žēl Antonu Marklundu, kuram nedēļas nogale Zviedrijā izvērtās ļoti neveiksmīga, un kurš nespēja kvalificēties pusfinālam. Šie notikumi tikai vēlreiz apliecina rallijkrosa neprognozējamo dabu – vienu brīdi viss iet uz augšu, bet jau nākamajā – pilnīgi pretējā virzienā! Visu laiku jākoncentrējas tikai nākamajam braucienam, un jācīnās ir līdz pašam galam, bez variantiem!"

Eiropas čempionāta kopvērtējumā Nitišs pēc trim posmiem ar 86 punktiem ir pirmajā vietā, kamēr otrajā vietā esošais zviedrs Antons Marklunds iekrājis par 30 punktiem mazāk.

Nitišs šajā sezonā nestartē pasaules rallijkrosa čempionātā, bet to dara Eiropas meistarsacīkstēs, pārstāvot somu komandu "SET Promotion". Iepriekšējos četrus gadus Nitišs startēja pasaules čempionāta "SuperCar" klasē, 2014. gadā izcīnot trešo vietu kopvērtējumā, tomēr pēdējo sezonu laikā viņa rezultāti bija kritušies, pērn ieņemot 14.oozīciju.

Kopumā šīs sezonas kalendārā pasaules čempionātā būs 12 etapi, Latvijā septembra vidū notiekot devītajam posmam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!