Foto: Publicitātes foto

Uzticams sabiedrotais – tā savu hibrīdauto "Toyota Prius" raksturo tā pirmā īpašniece Latvijā, suņu izstāžu organizatore Natālija Balgajeva. Četrpadsmit gadu garumā kopā nobraukti jau vairāk nekā 300 000 kilometru un izdzīvotas dažādākās pieredzes.

"Toreiz, pirms četrpadsmit gadiem, kopā ar vīru ienākot "Toyota" salonā, mūsu acu skatienu sākotnēji piesaistīja klasiskās iekšdedzes dzinēju auto, bet tad vārds pa vārdam ar konsultantu, un manas domas jau griezās vienīgi ap "Toyota Prius". Bija ļoti bail, bet nolēmu riskēt. Un ne dienu savu izvēli neesmu nožēlojusi. Mans "Toyota Prius" ir pats ekonomiskākais un uzticamākais auto, ko zinu. Degvielas patēriņš ir sākot no 3,3 litriem uz 100 km," par pieredzi ar hibrīda auto stāsta Natālija.

"Draugi un paziņas toreiz bija pārsteigti, pat ļoti pārsteigti. Skatījās uz mūsu auto kā uz dinozauru. Bet vēl interesantāka bija svešinieku reakcija. Kad braucām uz lielveikalu iepirkties un novietojām auto stāvvietā, cilvēki gaidīja mūs izkāpjam, lai redzētu, kam auto pieder un uzdotu neskaitāmus jautājums. Tā tas turpinājās aptuveni četru gadu garumā. Atskatoties šķiet smieklīgi, bet toreiz jutāmies kā slavenības, kuriem seko ik uz soļa," atceras nu jau 14 gadus vecā hibrīda auto īpašniece.

"Akumulators šo gadu laikā nav mainīts ne reizi!" visbiežāko potenciālo pircēju bažu kliedē Natālija. "Dzīvoju Rīgā, tāpēc darba dienās visbiežāk sanāk pārvietoties pa pilsētu, bet regulāri arī dodos komandējumos uz Tallinu, Viļņu, Poliju un ar savu "Toyota Prius" esmu pat bijusi Maskavā. Man kā suņu izstāžu organizatorei svarīga ir mašīnas ietilpība, lai varu salikt tajā visu nepieciešamo inventāru veiksmīgai pasākuma norisei."

"Savu auto saucu to par pelēko skaistulīti, jo viņa tāda patiesi ir. Pie iegādes krāsu izvēlēties nebija iespējams, jo bija tikai viens šāds modelis Latvijā, bet arī šodien savu jāvārdu noteikti dotu tieši šai gaiši pelēkajai auto krāsai, jo, manuprāt, tā ielās ir labi pamanāma," rezumē Natālija.

Atgādinām, ka "Toyota Prius" ir pirmais sērijveida hibrīda automobilis, kas ražošanā nonāca 1997. gadā, tomēr Eiropā tā tirdzniecība tika uzsākta tikai 2000. gada nogalē. Pirmās paaudzes "Toyota Prius" tika aprīkots ar 1,5 litru benzīna dzinēju, elektromotoru un akumulatora komplektu, kas novietots zem bagāžnieka grīdas. Šobrīd ražošanā ir jau ceturtā "Toyota Prius" modeļa paaudze, kas pieejama arī kā uzlādējamais ("plug-in") hibrīds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!