Foto: Publicitātes foto

"Audi e-tron" prototipa ražošanas versija apliecina jauna "Audi" laikmeta sākumu, no klasiska autoražotāja kļūstot par paraugu mobilitātei un piedāvājot klientiem piemērotus risinājumus automašīnu uzlādei gan mājās, gan esot ceļā.

"Audi e-tron" prototips ir pirmais automobilis tirgū, kuru uzlādes stacijās iespējams uzlādēt līdz 150 kW. Nepilnu 30 minūšu laikā elektriskais apvidus automobilis ir gatavs nākamajam garā pārbrauciena posmam, ko nodrošina lielais litija jonu akumulators, testa braukšanas laikā ļaujot veikt pat vairāk nekā 400 kilometru distanci.

"Audi e-tron" ir nogādāts Faradeja būrī simboliska eksperimenta veikšanai. Tas atrodas "Siemens" augstsprieguma testa laukumā, Berlīnes slēgiekārtu ražotnē. Galvenajā zālē atrodas mājas izmēra impulsa sprieguma ģenerators un "Audi e-tron" prototips ir novietots tā vidū. Gaismas stari ar elektrībai raksturīgu pulsējošu krakšķēšanu zib pār automobiļa jumtu – eksperti pret to ir pavērsuši dzirksteļojošu spriegumu.

Šis eksperiments simbolizē to, par ko cilvēki ir sapņojuši jau tūkstošiem gadu: notvert zibens bultas un izmantot to enerģiju. Diemžēl, arī mūsdienās zibens bultas nav iespējams izmantot, lai uzlādētu elektrisko automobili, taču inženieri ir nonākuši soli tuvāk, lai realizētu zibens ātru uzlādi.

Lieljaudas uzlādes stacijās "Audi e-tron" prototipam nepieciešamas tikai 30 minūtes, lai tas būtu gatavs nākamajam tālajam pārbrauciena posmam. Galvenā nozīme ir litija jonu akumulatora siltumvadības sistēmai. Tā iestrādāta automobiļa grīdā un uzkrāj 95 kW lielu enerģiju, kas nodrošina darbību 400 kilometru garumā.

Papildus ātrai uzlādei stacijā "Audi e-tron" iespējams uzlādēt arī ceļā – ar maiņstrāvas lādētājiem. Kopumā autovadītāji var izmantot vairāk nekā 65 000 uzlādes staciju visā Eiropā. Turpmākajos gados to skaits ievērojami palielināsies. Līdz ar ieiešanu tirgū "Audi" nodrošinās "e-tron" klientiem vieglu pieeju gandrīz 80 procentiem uzlādes staciju ar patentētiem uzlādes pakalpojumiem.

Lai sāktu uzlādi, vadītājiem būs nepieciešama viena karte, kuru varēs iegūt, reģistrējoties "myAudi" portālā. Procedūra kļūs vēl ērtāka, izmantojot "Plug & Charge" funkciju, kas tiks ieviesta 2019. gadā. Karte vairs nebūs nepieciešama – automobilis pats sevi autorizēs un atslēgs uzlādes staciju.

Garākus pārbraucienus iespējams plānot "myAudi" lietotnē vai automobilī. Abos gadījumos vadītājam tiek attēlots maršruts ar nepieciešamajām uzlādes vietām. Navigācijas sistēma ņem vērā ne tikai akumulatora uzlādi, bet arī satiksmes stāvokli, un tā spēs aprēķināt nepieciešamo uzlādes laiku, ņemot vērā iecerēto ierašanos galamērķī. Tajā iekļautas līdzstrāvas uzlādes stacijas un vairums maiņstrāvas lādētāju visā Eiropā. "myAudi" lietotni ir viegli lietot no jebkuras vietas. Ar to iespējams plānot, kontrolēt un novērot automobiļa uzlādi, uzsilšanu un dzesēšanu. Vadītāji var iestatīt izbraukšanas laiku, lai "Audi e-tron" ir, piemēram, uzlādēts, uzsilis vai atdzisis tieši vēlamajā laikā.

"Audi" piedāvā arī dažādus risinājumus uzlādei mājās. Standarta mobilā uzlādes sistēma var tikt izmantota divos veidos: ar uzlādes jaudu līdz 2,3 kW un līdz 11 kW. Kopā ar mājas enerģijas pārvaldības sistēmu pieslēgšanas uzlādes sistēma piedāvā arī viedās uzlādes funkcijas.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!