Foto: LETA

VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) plāno veikt visu valsts autoceļu tīklā esošo gājēju pāreju auditu, īpašu uzmanību pievēršot neregulējamām pārejām, no kurām daļa varētu tikt likvidēta.

Pasaulē veiktie pētījumi pierāda, ka neregulējamās gājēju pārejas nevis samazina ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu, bet palielina to. Tostarp gājējiem par 28%, transportlīdzekļiem – par 20%; bet kopumā – par 26%.

Savukārt regulējamās gājēju pārejas bez īpašās fāzes gājējiem samazina kopējo CSNg skaitu par 1%, bet CSNg ar gājējiem par 8%. Regulējamās gājēju parejas ar īpašo fāzi gājējiem samazina kopējo CSNg skaitu par 7% un CSNg skaitu ar gājējiem – par 12%.

Pašreiz uz valsts galvenajiem autoceļiem ir 98 gājēju pārejas, no tām 68 ir neregulējamas un 30 pārejas ir aprīkotas ar luksoforu. 25 ir divlīmeņu gājēju pārejas.

Vislabākie ceļu infrastruktūras risinājumi mazākaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēji un velosipēdisti) drošības paaugstināšanai ir divlīmeņu krustojumi, taču to izbūve prasa lielus kapitālieguldījumus.

Pērn LVC, sadarbībā ar Valsts policiju un CSDD ir veikusi padziļinātu izpēti par ceļu satiksmes negadījumiem, kas notika 2016. gadā Rīgas reģionā un beidzās ar smagām sekām – CSNg rezultātā bija smagi ievainotie vai bojāgājušie. Lielākā daļa no 84 negadījumiem bija uzbraukšana gājējam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!