Foto: Publicitātes foto

Jau šonedēļ – no 6. līdz 8. aprīlim Ķīpsalā – notiks Baltijā lielākā starptautiskā autoizstāde "Auto 2018", kurā līdzās jauniem automodeļiem un jaudīgiem tūninga projektiem būs apskatāmi arī sacīkšu spēkrati. Visievērojamākais būs šī gada Dakaras rallijreidā veiksmīgi startējušais "Toyota" pikaps, kura vērtība ir aptuveni pusmiljons eiro.

Ar šo sacīkšu spēkratu Dakaras rallijreidā, kas norisinājās Dienvidamerikā no Peru līdz Argentīnai, startēja lietuvietis Benedikts Vanags – savulaik šajā leģendārajā autosporta disciplīnā viņš ir braucis arī ar Latvijā tapušo "OSCar". Vairāku aizvadīto gadu laikā Benedikts Vanags ir izpelnījies Dakaras rallijreida visātrākā Baltijas autosportista titulu, un arī šogad spēja veiksmīgi finišēt divas nedēļas ilgajā pārbaudījumā, kas prasa īpašu cilvēka un arī tehnikas izturību.

Dakaras rallijreida "Toyota Hilux" būtiski atšķiras no tā paša nosaukuma pikapa, ko varam nopirkt "Toyota" markas dīlercentrā. Robustais pikaps ir būtiski pārbūvēts "Toyota" rūpnīcas sacīkšu komandas "Toyota Gazoo Racing" darbnīcā, un Benedikts Vanags savam šī gada sacensību "Toyota Hilux" spēkratam, kas ir viscaur melns, izvēlējās "BlackHawk 4" nosaukumu.

Ja standarta "Toyota Hilux" tiek aprīkots ar 2,4 litru dīzeļdzinēju, tad Dakaras rallijreidam pārbūvētajam pikapam ir daudz nopietnāks spēka agregāts – piecu litru V8 benzīna motors, kas aizgūts no "BMW M3" konkurenta "Lexus IS-F". Tomēr rallijreida sacīkšu pikapam V8 motors vēl ir pārveidots, uzsvaru liekot nevis uz maksimālu jaudu, bet gan pēc iespējas lielāku griezes momentu pie iespējas zemākiem dzinēja apgriezieniem. Rezultātā tas attīsta 380 zirgspēku jaudu un 600 ņūtonmetru griezes momentu, no kā lielākais apjoms ir pieejams līdz 2000 apgr. / min.

Dakaras rallijreida "Toyota Hilux" maksimāli spēj sasniegt 190 km/h. Sacīkšu režīmā šis pikaps vidēji patērē aptuveni 75 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Saprotams, ka ar standarta degvielas tvertni šādā gadījumā nekur tālu netikt, tāpēc sacīkšu pikaps ir aprīkots ar 500 litru cisternu. Vienīgā aprīkojuma pozīcija, kas sacīkšu "Toyota Hilux" ir kopīga ar standarta modeli, ir gaisa kondicionētājs, jo Dakaras rallijreidā automobiļa kabīnē temperatūra sasniedz pirts karstuma cienīgus apmērus.

Izstādē "Auto 2018" varēs apskatīt ne tikai "Toyota Hilux" spēkratu "What Car?" stendā, bet arī to sacensībās pavadošo servisa kravas auto, kas būs novietots ekspozīcijā pie ieejas Izstāžu centrā Ķīpsalā.

Kā Benediktam Vanagam klājās ar šo "Toyota Hilux" pikapu 2018. gada Dakaras rallijreidā? Noskaties viņa komandas sagatavoto "YouTube" video:

Savukārt par Latvijā notiekošu autosporta sacensību spilgtiem eksemplāriem īpaši būs parūpējusies komanda "Sports Racing Technologies" (SRT). Tuvojoties rallijkrosa pasaules čempionāta "World RX" šā gada sezonai un jo īpaši gaidot rudenī Latvijā notiekošo "Neste World RX of Latvia" posmu, izstādē "Auto 2018" būs apskatāms SRT svaigi sagatavotais RX2 klases "Ford Fiesta" sacīkšu spēkrats. Mazais hečbeks ir aprīkots ar pilnpiedziņas sistēmu un 310 zirgspēku jaudīgu motoru, kas novietots spēkrata vidū.

Tikmēr klasiskais rallijs būs pārstāvēts ar "Škoda Fabia R5". Šis sacīkšu spēkrats, kas izstādē "Auto 2018" būs apskatāms pie "Škoda" markas standarta vieglajiem automobiļiem, ir aprīkots ar 1,6 litru četrcilindru benzīna turbomotoru, kas attīsta 275 zirgspēku jaudu un 420 ņūtonmetru griezes momentu. Rezultātā mazais R5 klases sacīkšu pilnpiedziņas spēkrats no vietas līdz 100 km/h spēj paātrināties 4,2 sekundēs un maksimāli sasniegt 200 km/h. Šāds sacīkšu auto modelis, kas sevi rezultatīvi ir pierādījis ne tikai rallijā Latvijā, bet arī citviet Eiropā, maksā aptuveni 200 tūkstošus eiro.

Vēl izstādē "Auto 2018" no sacīkšu automobiļiem būs apskatāmi, piemēram, arī driftam un autošosejas sacensībām "Dzintara aplis" sagatavoti spēkrati.

Kā zināms, Baltijā lielākajā autoindustrijas izstādē "Auto 2018" notiks vairākas Baltijas mēroga pirmizrādes, vienā no tām – pasaulē visātrākais sērijveida apvidus auto "Lamborghini Urus".

Autonozares profesionāļi izstādēs "Auto mehānika" un "Transporta tehnika" varēs iepazīties ar aktuālāko nozares piedāvājumu, sākot no rezerves daļām un beidzot ar industriālo tehniku. Visās trīs izstādes dienās interesenti varēs vērot profesionālā meistarības konkursa "Jaunais automehāniķis 2018" finālu.

Viskrāšņākais būs autotūninga šovs "Auto Exotica 2018", kam šoreiz Ķīpsalā ir uzbūvēta papildu trešā halle. Izstādes apmeklētāji varēs apskatīt jaunākos un krāšņākos tūninga un sacīkšu auto projektus no Eiropas un Skandināvijas valstīm, kā arī vietējo autoklubu vasaras sezonai sagatavotos spēkratus.

Savukārt Bērnu izklaides zonā varēs satikt transformeru Kameni, apskatīt "Zvaigžņu karu" auto un izbraukt ar retro stila elektroautomobili.

Izstādi "Auto" organizē Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!