Foto: Publicitātes foto
Bijušā Latvijas rallija čempiona Māra Neikšāna vadītās kompānijas "Neiksans Rallysport" darbnīcā top tehnoloģiski jauns sacīkšu auto, kura pirmie testi paredzēti jau šī gada maijā, informē sporta klubs.

Jaunā "Neiksans Rally Car" jeb NRC izveidē izmantota "Ford Fiesta" šasija, kas papildināta ar 380 zirgspēkus jaudīgu divu litru turbo dzinēju, kas spēs attīstīt 700Nm lielu griezes momentu. Auto nozīmīgāko raksturlielumu sarakstā arī sekvenciālā ātrumkārba, aktīvais centrālais diferenciālis un garā gājiena piekare, kas būs apvienoti unikālā risinājumā – patstāvīgā sporta automašīnas platformā.

"Ar šī auto projektēšanu un būvniecību pilnīgi noteikti ir iesākta jauna nodaļa manā un manas komandas vēstures grāmatā! Ļoti ceru, ka pēc gadiem šī nodaļa būs gara un īpaša, tamdēļ tai izvēlējāmies arī individuālu nosaukumu – "Neiksans Rally Cars"!" par jauno projektu stāsta komandas vadītājs Māris Neikšāns. "Sākot šo ambiciozo projektu, mērķis bija viens – izveidot rallija mašīnu, kas ir tehniski līdzvērtīga un pat nedaudz ātrāka par pašreizējiem R5 klases auto, tanī pat laikā kuras uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas būtu krietni, pat uz pusi zemākas. Uzdevums tiešām nav no vieglākajiem, bet autosportā pavadīto 20 gadu laikā iekrātā pieredze un zināšanas ļāva pieņemt šo izaicinājumu."

"Šis auto tiešām būs unikāls, kamdēļ izvēlējāmies to dēvēt par NRC. Neskatoties, ka daudzus tehniskos risinājumus balstiekārtai esam aizguvuši no rallija (WRC un R5) un rallijkrosa automašīnām, liela daļa mezglu ir mūsu inženieru projektēti,"norāda Neikšāns. "Tāpat arī balstiekārtas detaļas jaunajam "Ford Fiesta NRC" pārsvarā tiek ražotas Latvijā, manā uzraudzībā. Šādi tiek izveidota unikāla sporta automašīnas platforma, uz kuras iespējams bāzēt jebkuru citu virsbūvi un agregātus – tādejādi paplašinot auto ražotāju daudzveidību rallija ātrumposmos."

Šobrīd automašīnai ir pabeigta virsbūve, uzstādīts drošības karkass, pielāgots "body kit", tiek komplektēts dzinējs un notiek balstiekārtas daļu projektēšana un izgatavošana, un maijā paredzēta pilnvērtīga testu programma, lai jūnijā pirmais NRC auto būtu kaujas gatavībā un varētu startēt kādā no rallijiem, sola Māris Neikšāns.

Jaunajai "Ford Fiesta NRC" automašīnai paredzēta nacionālā homologācija, un tā atbildīs Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, kā arī Krievijas un ASV sacensību tehniskajām prasībām. Tā kā "Neiksans Rally Car" būs unikāli, uz pasūtījuma veidoti rallija auto, tiem būs iespējama samērā plaša specifikāciju variācija. Pirmie auto klientiem būs pieejami uz 2019. gada rallija sezonu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!