Ar jauno BMW M5 nule ir uzstādīti divi jauni Ginesa rekordi – visvairāk nobrauktie kilometri nepārtrauktā sānslīdē jeb driftā astoņas stundās un drifta tandēmā ar diviem auto vienā stundā, portālu "Delfi" informēja "Inchcape Motors Latvia" BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

BMW instruktors Johans Švarcs nepārtrauktā driftā astoņās stundās nobrauca 374,2 kilometrus, pārsniedzot iepriekšējo rekordu par 230 kilometriem. Tikmēr "BMW Performance" centra galvenais autobraukšanas instruktors Mets Malinss drifta tandēmā aizvadīja 79,3 kilometrus.

"Švarca driftā pavadītais stundu skaits ir iespaidīgs! Tiem, kuri kādreiz gribēs šo rekordu pārspēt, būs krietni jāpiepūlas, jo latiņa ir uzlikta ļoti augsta. Vēl interesantāku šādu braucienu padarītu vien driftēšana uz ledus ar radžotām sporta riepām, tad saķere uz ledus būtu pat labāka nekā uz slapja asfalta, bet kā papildu šova elements būtu sniega mākonis aiz mašīnas," atzina izcilais latviešu drifta braucējs, kā arī vienas no pasaulē labāko drifta automašīnu būvētāju kompānijām "HGK Motorsports" pārstāvis Kristaps Blušs.

Pēc sportista stāstītā, tik ilgu driftēšanu iespējamu padarīja fakts, ka trase nepārtraukti tika laistīta ar ūdeni. Salīdzinājumam – sacensībās uz sausas trases riepas nodilst un vairāk nav lietojamas pēc nieka 40 sekundēm. Taču ar slapju trasi vien nepietiek.

"Lai sasniegtu Ginesa rekordu par visgarāko drifta braucienu, BMW sadarbībā ar ASV Ziemeļkarolīnas štatā bāzēto uzņēmumu "Detroit Speed" radīja īpašu degvielas uzpildīšanas sistēmu, kuras ideja aizgūta no kaujas lidmašīnu uzpildes lidojumā. Tā ļāva īstenot Ginesa rekorda noteiktās prasības, proti, rekorda uzstādīšanas laikā auto ne reizes nedrīkst apstāties, tāpēc to bija jāuzpilda braucot," skaidroja Norvelis.

Kamēr Švarca vadītais "M5" sacentās par Ginesa rekordu garākajā driftā, Malinsa vadītās "M5" komandas uzdevums bija uzpildīt Švarca dzelzs rumaku.

Malinss pielāgojās Švarca driftēšanas ātrumam, dodot iespēju "Detroit Speed" pārstāvim Metam Batsam veikt uzpildi. Batss bija nodrošināts ar drošības jostām, kas ļāva viņam balansēt starp abiem braucošajiem auto, izliekties pa "BMW M5" aizmugurējo logu un pievienot Švarca vadītājam auto degvielas uzpildes pistoli.

"Kaut arī driftēšanu tandēmā un savienošanu izmēģinājām pirms Ginesa rekorda uzstādīšanas vairākas reizes, kļūdīties nedrīkstēja. Visā braucienā veicām piecas degvielas uzpildes, un katra no tām ilga aptuveni 50 sekundes," stāstīja Batss.

Jau kopš tā prezentēšanas pērnā gada augustā jaunais "BMW M5" ir pievērsis daudzu interesentu uzmanību visā pasaulē. Tā kombinētais degvielas patēriņš, pēc ražotāja datiem, ir 10,5 litri uz 100 km. Automobilis aprīkots ar 600 zirgspēku jaudīgu V8 biturbo motoru. Tāpat pirmo reizi šim modelim izmantota pavisam jauna pilnpiedziņas sistēma "M xDrive".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!