Foto: Publicitātes foto
Lai arī šī gada sezona autošosejā tikko ir noslēgusies, sacensību organizatori jau ir ķērušies klāt pie dažādām izmaiņām, lai autošosejas sacensības padarītu vēl interesantākas. 2018. gadā būtiskākās pēdējā laika pārmaiņas piedzīvos Latvijas un Baltijas čempionāta Nacionālā klase. Izmaiņas skars gan tehniskos noteikumus, gan formātu. Savukārt Baltijas čempionātā plānots izveidot jaunu klasi – V1600.

Būtiskākās izmaiņas skars šī brīža Nacionālo klasi, kas savu 14. sezonu sagaidīs pilnīgi jaunā veidolā. Turpmāk šīs klases dalībnieki tiks sadalīti divās divīzijās. Pirmā būs nedaudz lēnāka, kurā, visticamāk, iekļausies lielākā daļa bijušo un esošo Nacionālās klases dalībnieku, otra – nedaudz ātrāka.

Būtiskākās izmaiņas tehniskajā ziņā ir šādas – abās divīzijās ir noteikti jaudas griesti. Pirmajā līdz 170 ZS, bet otrajā līdz 210 ZS. Tas nozīmē, ka praktiski jebkura automašīna, kura var iekļauties vienā vai otrā parametrā, drīkst startēt šajās klasēs. Protams, mašīnām ir jābūt atbilstošam drošības aprīkojumam. Tāpat noteikts ir minimālais svars un arī riepas sacensību nolikumā ir noteiktas visiem vienādas.

"Šis solis ir sperts, lai maksimāli atvērtu durvis jauniem dalībniekiem ar viegli pielāgojamām mašīnām. Lai sportistiem nav jātērē milzīgas naudas summas zirgu meklējumos, jo daudz lētāk ir izmatot lielākas kubatūras dzinējus, kuru standarta jauda ir maksimāli tuvu šiem noteiktajiem jaudas griestiem. Arī Nacionālās klases sacensību kvalifikācijas formāts tiks mainīts, atsakoties no visus šos gadus izmatotās izlozes, par labu klasiskai kvalifikācijai," pārmaiņas skaidro viens no Baltijas autošosejas sacensību rīkotājiem Andis Meilands.

2018. gada sezonā Baltijas čempionātam pievienosies jauna klase – V1600. Šāda klase ļoti veiksmīgi ir attīstījusies Somijā, kur uz starta katrā posmā iziet vairāk nekā 20 dalībnieki. Tāpat šai klasei kopš 2017. gada ir piešķirts NEZ (Ziemeļeiropas zonas) čempionāta statuss. Popularitātes pamatā slēpjas ļoti stingrie ierobežojumi mašīnas uzlabošanā, kas šo klasi padara finansiāli pievilcīgu. Klasē var startēt automašīnas, kuras nav vecākas par 2000. gadu, ar darba tilpumu 1400, 1500 vai 1600 cm3. Kā populārākos modeļus, kas piemēroti šai klasei, var minēt "Mini Cooper", "Honda Civic", "Alfa Romeo 147", "VW Polo" un "Citroen C2".

Vēsturisko automašīnu seriāla "Dzintara aplis" klasēs vienīgās pārmaiņas skars "VAZ 1300" un "VAZ 1600" klases. Izmaiņas būs minimālas – tiks precizēti pāris punkti tehniskajos noteikumos.

"Kumho Tyre Super 1600" klase, "Legend Cars" un pārējās Baltijas čempionāta klasēs jaunā sezona tiks sagaidīta bez pārmaiņām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!