Foto: Publicitātes foto

Valsts svētku brīvdienās, 18., 19. un 20. novembrī Rīgas Motormuzejs būs atvērts apmeklētājiem, kā ierasts – no pulksten 10 līdz 18, portālu "Delfi" informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

Līdztekus pastāvīgajai seno spēkratu ekspozīcijai Rīgas Motormuzejā apskatāma "youngtimer" automobiļu izstāde "Piepildītie sapņi", kā arī divi jauni eksponāti – elegantais franču "art deco" stila 1937. gada "Panhard & Levassor Dynamic X77", kā arī nesen Latvijā profesionāli restaurētais austrumvāciešu tautas automobilis 1960. gada "Trabant P50".

"Trabant" vai "Trabi", kā to tautā dēvēja austrumvācieši, bija populārs un gandrīz vienīgais pieejamais ikdienas pārvietošanās līdzeklis Vācijas Demokrātiskajā Republikā. Nosaukums tika izvēlēts konkursa kārtībā 1957. gadā, kad orbītā tika palaists pirmais mākslīgais zemes pavadonis, ko vācu valodā astronomijas terminoloģijā sauc par "trabant". Šis auto kļuva arī par sadalītās Vācijas apvienošanās simbolu, kad, krītot Berlīnes mūrim, tūkstošiem austrumvāciešu trabantos dodas uz aizliegto zemi Rietumvāciju.

Auto ražoja bez izmaiņām vairāk nekā 30 gadus, kopā izgatavojot trīs miljonus "Trabant" automobiļu. Ekspozīcijā apskatāmais "Trabant P50" ražots 1960. gadā, līdz ar to uzskatāms par agrīna parauga modeli. Automobili tā īpašnieks Artūrs Apsītis deviņdesmito gadu sākumā atgādāja uz Latviju, un tagad pēc profesionālas restaurācijas "Trabants" pievienojies Rīgas Motormuzeja kulta auto saimei.

Savukārt 1937. gadā ražotais "Panhard & Levassor Dynamic" pavisam nelīdzinās tautas klases automobilim. "Dynamic" ir pirmais franču augstākas klases automobilis ar nesošo virsbūvi, kas iezīmē speciālo virsbūvju laikmeta norietu Eiropas autobūvē. Šī automobiļa modeļa prezentācija notiek 1936. gada oktobrī Parīzes autosalonā.

No citiem modeļiem tas atšķiras ar savdabīgo pludlīniju formas virsbūvi ar daļēji slēgtām riteņu arkām, trīsdaļīgu priekšējo vējstiklu, trīs logu tīrītājiem un priekšējos spārnos integrētiem lukturiem. Interesanti, ka automobiļa stūre novietota priekšējā paneļa vidū. Līdz 1940. gadam kopumā izgatavoti tikai 2230 "X77" modeļa spēkrati. Ekspozīcijā redzamais automobilis pirms dažiem gadiem iegādāts Francijā.

Rīgas Motormuzeja izstāžu zālē no oktobra apskatāma arī izstāde "Piepildītie sapņi", kas sniedz ieskatu pagājušā gadsimta 60. līdz 80. gadu autobūves labākajās tradīcijās un "Youngtimer Rally" pasākumu vēsturē. Izstādē aplūkojami ne tikai muzeja pastāvīgās ekspozīcijas cienīgi eksemplāri, piemēram, 1969. gada "Opel GT" un 1971. gada "BMW 2002ti", bet arī rallija ceļus pieredzējušos "SAAB 96", "Triumph TR7" un citi unikāli spēkrati. Gados jaunākie apmeklētāji būs priecīgi izmēģināt spēkus īpaši izstādei izveidotajā sacīkšu simulatorā, virtuāli izbraucot Biķernieku trasi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!