Pirmo dienu bija plānots noslēgt ar diviem simboliskiem vien 1,69 kilometrus gariem ātrumposmiem, tomēr tajā bija lielas peļķes, kas izraisīja avārijas.

Vispirms sāniski kokā ietriecās krievu sportists Aleksejs Lukjaņuks, bet pavisam nedaudz vēlāk tajā pat vietā avarēja kopvērtējuma vicelīderis portugālis Brunu Magalešs piedzīvoja frontālu avāriju, ietriecoties kokā.

Pēc šīs avārijas portugāļu pilots tika nogādāts slimnīcā uz pārbaudēm, bet sacensību rīkotāji lēma par šo divu ātrumposmu atcelšanu, pārējām ekipāžām piešķirot finišējušo sportistu laiku.

Līdz ar to sacīkstes turpināsies svētdien, kad no pulksten 9 gaidāmi seši ātrumposmi.

Jau ziņots, ka sestdienas rītā pirmajā ātrumposmā divi ātrākie bija ar Latvijas licencēm startējoši sportisti - triumfēja "Sports Racing Technologies" (SRT) komandas krievu autosportists Nikolajs Grjazins ("Škoda Fabia R5"), kuram sekoja talantīgais soms Kalle Rovanpera, kurš sev ierasto "Škoda Fabia R5" automašīnu nomainījis pret spēcīgās "M-Sport" komandas "Ford Fiesta R5" braucamo, savukārt trešais bija Lukjaņuks.

Otrajā ātrumposmā ātrākais bija ar "Ford Fiesta R5" mašīnu braucošais Lukjaņuks, kurš arī pārņēma vadību kopvērtējumā, kamēr aiz viņa sekoja Grjazins un Rovanpera, turklāt identiski rezultāti bija arī trešajā dopā.

Lukjaņuks bija līderis arī pēc ceturtā ātrumposma, tomēr piektajā viņu piemeklēja tehniskas problēmas - sportistam saplīsa elektronika un viņš varēja turpināt distanci vien pēc sistēmas restarta, zaudējot trīs minūtes.

Līdz ar to par līderi kļuva Grjazins, par 16 sekundēm apsteidzot Rovanperi.

Savukārt provizoriskie rezultāti liecina, ka pēc pirmās dienas Grjazins ir priekšā somam par 18,3 sekundēm.

Pēc Lukjaņuka pirmajām problēmām uz trešo pozīciju kopvērtējumā pakāpās polis Kajetans Kajetanovičs ("Ford Fiesta R5"), kurš tagad pēc Magaleša avārijas oficiāli garantējis trešo ERČ čempiona titulu pēc kārtas. Viņš Grjazinam pēc piektā ātrumposma zaudēja 42,8 sekundes, bet Kajetanovičs nav noliedzis, ka viņam šajās sacensībās primārais uzdevums nav uzvarēt.

Kajetanovičs čempionāta kopvērtējumā cīnījās ar Magalešu ("Škoda Fabia R5"), kurš rallijā "Liepāja" pirms pilsētas ātrumposmiem bija astotais, līderim zaudējot pusotru minūti.

Tikmēr no mājiniekiem labākie ir septītajā vietā esošie Jānis Vorobjovs un Ivo Pūķis ("Mitsubishi Lancer Evo X"), kuri Magaleša ekipāžai bija priekšā 3,2 sekundes. Turklāt Vorobjovs ir līderis ERČ2 klasē.

Lukjaņuks pirms pilsētas dopiem kopvērtējumā bija desmitajā pozīcijā, līderim zaudējot trīs minūtes un 3,5 sekundes.

Grjazins bijis ātrākais pirmajā, ceturtajā un piektajā ātrumposmā, kamēr otrajā un trešajā uzvarēja Lukjaņuks.

Tāpat sestdien paralēli risinājās arī Latvijas čempionāta sestais posms, kurā uzvarēja Grjazins, aiz sevis atstājot Rovanperi un Vorobjovu, kamēr ceturto vietu pamanījās izcīnīt rallijkrosa pilots Reinis Nitišs ar stūrmani Māri Neikšānu ("Mitsubishi Lancer Evo IX").

Svētdien notiks arī Latvijas čempionāta septītais posms, oficiāli noslēdzot rallija sezonu valstī.

Rallija norisi iespaido pēdējās dienās Kurzemē valdījušais lietus, līdz ar to sportistiem jābrauc pa dubļainu un slidenu ceļu. Tāpēc vairāki ātrumposmi piektdien tika saīsināti, bet jau ceturtdien tika atceltas paredzētās regularitātes sacensības "Historic Rally Liepāja", kas bija ieplānotas sestdien.

Kā vēstīts, nupat 17 gadu jubileju nosvinējušais soms Rovanpera šonedēļ piedzīvo debiju starptautiskā čempionātā. Soms šajā rallijā šoreiz sev ierasto "Škoda Fabia R5" automašīnu nomainījis pret spēcīgās "M-Sport" komandas "Ford Fiesta R5" braucamo, gatavojoties debijai pasaules rallija čempionāta (WRC) etapos Lielbritānijā un Austrālijā.

Pērn rallijā "Liepāja", kas bija 2016. gada ERČ čempionāta pirmspēdējais posms, uzvarēja Latvijas sportisti Ralfs Sirmacis un Artūrs Šimins. Viņi arī šogad grasījās startēt Liepājā, tomēr pēdējā brīdī dalību atsauca, šādu lēmumu pieņemot nākotnes plānu vārdā.

Kopvērtējumā pirms noslēdzošā posma līderis ir Kajetanovičs, kurš ir tuvu savam trešajam ERČ čempiona titulam pēc kārtas. Polis šosezon ticis pie punktiem katrā etapā, četras reizes kāpjot uz goda pjedestāla un pašlaik viņam ir 24 punktu pārsvars pār Magalešu. Kopā Latvijā vienam braucējam maksimāli būs iespējams tikt pie 39 punktiem - 25 par uzvaru summā un septiņiem par uzvaru katrā no rallija dienām.

Iepriekšējie trīs ERČ posmi Polijā, Čehijā un Itālijā notika uz asfalta seguma, bet tagad dalībnieki startēs grants ceļos, kuri ņemot vērā laika apstākļus, autosportistiem var sagādāt pārsteigumus.