"Latvijas Gada auto" rudens un pavasara mediju testa braucieni ir tradicionāli tādā izpratnē, ka tie ik gadu notiek vienā laikā – agrā rudenī un vēlā pavasarī, kā arī katru reizi brauciens sākas no tirdzniecības centra "Mols".

Tomēr katrs brauciens ir īpašs, jo atšķiras automobiļu klāsts un brauciena galamērķis. Šoreiz saulainajā 23. septembra sestdienā "Latvijas Gada auto 2018" rudens mediju testa dalībnieki pa Kurzemes ceļiem devās uz viesnīcu un kempingu "Usma SPA", pa ceļam apstājoties Smārdē, Ķesterciemā un Laucienā.

Taisnas šosejas, līkumoti dažāda seguma ceļi, pilsētas apstākļi un grants ceļi konkursa žūrijai ļauj pilnvērtīgi iepazīties ar jaunāko auto modeļu īpašībām. Apvidus automobiļi centās "uzrāpties" kalnā.

Gadās dzirdēt kādu sakām, ka visas jaunās automašīnas ir vienādas un nemaz neatšķiras. Tomēr šāds brauciens, kurā iespējams salīdzināt automobiļus gan ar konkurentiem savā klasē, gan arī šķietami nesalīdzināmiem modeļiem, uzskatāmi parāda, ka katram auto ir spilgti izteiktas savas īpašības. Pat viens un tas pats modelis dažādos izpildījumos ar dažādiem dzinējiem ir krasi atšķirīgs.

Rudens mediju testa brauciena mazākie automobiļi raisīja kaislīgāko viedokļu apmaiņu, un vienots kopsaucējs starp brauciena dalībniekiem vēl netika atrasts, jo katrs šajos automobiļos atrada un izcēla kaut ko savu.

Mazo klasi pārstāvēja ar spilgtu izskatu apveltītais "Nissan Micra", azartiski vadāmais jaunpienācējs "Ford Fiesta" un ekstravagantais "Citroen C3". Šajā braucienā "Micra" un "Fiesta" motoru tilpums nepārsniedza vienu litru, taču tas netraucēja abiem auto būt gana spriganiem un izveicīgiem.

Savukārt "Citroen C3" aprīkots ar 1,3 litru trīscilindru benzīna dzinēju un mehānisko pārnesumkārbu. Tomēr vairāki žūrijas biedri labākas braukšanas īpašības piedēvēja šī auto versijai ar automātisko pārnesumkārbu un jaudīgāko šī dzinēja versiju, kas bija sastopama iepriekš pavasara testa braucienā. Dažādi aprīkoti viena modeļa automobiļi tomēr var būt tik atšķirīgi.

Arī kompaktklasē sastopami trīs pretendenti. "Hyundai i30" konkursā rāda ko spēj un nesola konkurentiem vieglu sacensību – bagātīgajā aprīkojumā pat ventilējami sēdekļi, kas šajā klasē ir reta ekstra, tāpat uzteicamas braukšanas īpašības. Konkurents "Honda Civic" vienaldzīgos neatstāj. Dizains ar izteikti sportisku piesitienu – vai nu patīk, vai nē. Tas ir gaumes jautājums un neitrālo nebija. Sportiska arī ir "Civic" vadīšana – precīza stūre, asas bremzes, stingra balstiekārta. Vienīgi trīscilindru viena litra dzinējs daudziem testa braucējiem nešķita pietiekoši ašs "Civic" tēlam, tam piemērotāks 1,5 litru 182 ZS motors.

Trešais pretendents no kompaktklases ir "Volkswagen Golf" (PA 07) – lai gan septītās paaudzes "Golf" pazīstams jau piecus gadus, šogad tas ieguvis uzlabojumus (tādēļ arī gan funkcionalitātē, gan arī izskatā, parādot, ka it nemaz nav novecojis un joprojām ir iekārojams kompaktklases auto.

Latvijā tik populārais apvidus auto segments šajā braucienā arī ir pārstāvēts. Greznais "Volvo XC60" apstiprina, ka ik mazākā detaļa svarīga, lai radītu patīkamu atmosfēru. Cik daudzi apbrīno "Volvo" aktuālās dizaina līnijas, kas sastopamas arī šajā modelī, tik ielūkošanās cenu lapā atmodina no šī skaistā sapņa. Jā, bagātīgi aprīkots "XC60" maksā gandrīz 65 tūkstošus eiro.

Otrs no pretendentu loka pieejamajiem apvidus auto bija jaunais "Renault Koleos" jeb šiks franču manierē. Patiesībā "Koleos" apstiprina to, cik mūsdienīgs krosovers var būt universāls auto ikvienai situācijai – izskatīgs, ietilpīgs, komfortabls, ar aizrautīgu vadāmību un atzīstamām bezceļu spējām.

Testa brauciena dalībniekiem bija iespējams izbraukt arī ar šobrīd aktuālo un Latvijā populāro krosoveru "Honda CR-V", kas šajā reizē bija preses auto statusā un nepretendē uz "Latvijas Gada auto 2018" titulu. Tomēr šis auto ir augstu uzstādījis latiņu krosoveru vidū īstena ģimenes auto disciplīnā, piedāvājot priekšzīmīgi daudz vietas un ērtu salonu.

No kompaktajiem apvidus auto pie smagās artilērijas. Jā, šogad starp pretendentiem arī viens īstens un leģendārs dubļu bridējs – "Land Rover Discovery" jaunā paaudze. "Vēsā angļu mierā" – ar šo teicienu var raksturot sajūtas, kas pārņem sēžot klusajā un komfortablajā salonā, un tāda arī šim divu tonnu smagajam automobilim gaita. Vienīgais, vai nav par elegantu, lai dzītu bezceļos?

Un visbeidzot izskatīgie limuzīni. Par tādiem sapņo daudzi, bet atļauties var ne visi. To kā reiz apliecināja testa braucienā pieejamais "BMW 540i" ar 340 ZS, kas bagātīgi aprīkots maksāja gandrīz nepilnus 100 tūkstošus eiro. Protams, šī bija īpaša versija, kas parāda gandrīz visu 5. sērijas arsenālu (dārgāks un jaudīgāks šajā sērijā ir vairs tikai M5), citādi BMW ar kodu "G30" pieejams jau no 46 tūkstošiem eiro.

Otru limuzīnu sarūpējuši "Volkswagen" – pavisam jauns modelis "Arteon". Uzslavas no dalībniekiem par izskatu un izcilo vadāmību. Tā pūrā ir pilnpiedziņa, 280 ZS un progresīvā stūres sistēma, kas teicamu slavu iemantoja jau pērn "Audi Q2" saistībā, taču sportiskajai medaļai ir arī otra puse, kas izpaužas kā augsts braukšanas komforts.

Pieteikt jaunus konkursa "Latvijas Gada auto 2018" dalībniekus var līdz pat 2. novembrim, tādēļ galīgajā vērtēšanā pretendentu skaits jau būs lielāks. Ik gadu tie ir 25 līdz 30 jaunākie auto modeļi. Šobrīd konkursam pieteikti arī tādi modeļi, kas šajā testa braucienā vēl nepiedalījās, piemēram, "Jeep Compass", "Honda Civic Sedan", "Mazda CX-5" un "Audi Q5".

Ar jaunākajiem auto un titula pretendentiem būs iespējams iepazīties ikvienam interesentam, jo 14. oktobrī notiks "Latvijas Gada auto testu diena "Mols"". Šis pasākums ir lieliska iespēja jauno auto pircējiem, jo vienuviet varēs salīdzināt dažādu ražotāju modeļus un katram pārstāvim būs "Īpašie piedāvājumi un Akcijas". No pulksten 11 līdz 18 testiem būs pieejami gan "Latvijas Gada auto 2018" pretendenti, gan arī citi aktuālie automobiļi. Turklāt ir padomāts par dažādiem izglītojošiem semināriem un atrakcijām. Piemēram, katrs apmeklētājs varēs pārliecināties CSDD stendā par drošības jostu nepieciešamību, bezmaksas lekcijas par drošu braukšanu ar uzsvaru uz bērnu sēdeklīšu pareizu lietošanu, iespēja satikt un aprunāties ar konkursa žūrijas biedriem. Pasākumu vadīs žūrijas biedrs un autožurnālists Normunds Avotiņš.