Piecas zvaigznes drošībā – mūsdienās šādu saukli dzirdam gandrīz katrā jaunā automobiļa reklāmā. Tomēr neatkarīgie spēkratu triecienu testi Eiropā tika aizsākti tikai pirms 20 gadiem – tad Beļģijā savu darbību aizsāka "EuroNCAP", kas sevi skaļi pieteica ar "Rover 100" trieciena testu, kas parādīja, ka jauns auto var būt arī pagalam nedrošs.

Plašu "EuroNCAP" atpazīstamību ieguva 1997. gadā, kad drošības ziņā pārbaudīja jauno "Rover 100", kas būtībā bija pārzīmolots "Rover Metro" un kas konstrukcijas ziņā bija faktiski 80. gadu automobilis.

"EuroNCAP" drošības testos "Rover 100" vērtējumā saņēma vienu zvaigzni, bet video ierakstā ikvienam bija skaidri redzams, kas notiktu, ja ar šo automobili notiktu frontālā sadursme 64 km/h ātrumā.

Pieprasījums pēc "Rover 100" strauji kritās un autoražotājs gadu pēc "EuroNCAP" publicētā triecienu testa modeli noņēma no ražošanas. Tādējādi "Rover 100" uz ražošanas konveijera pabija tikai četrus gadus.

Šo 20 gadu laikā "EuroNCAP" triecienu testos ir pārbaudījis vairāk nekā 1800 jaunu automobiļu, tādējādi, pēc organizācijas apgalvojuma, izglābjot vairāk nekā 78 tūkstoš cilvēku dzīvību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!