Vairuma jauno modeļu dizainā autoražotāji cenšas ieturēties pie attiecīgā laikmeta kanoniem, ko diktē gan satiksmes drošības prasības, gan ražošanas izmaksas. Tomēr laiku pa laikam tirgū nonāk kāds jauns modelis, par kuru pūlis iesaucas "bet kas tas tāds!?".
Piedāvājam sarakstu ar 10 jauniem automobiļiem, kuru dizainu var dēvēt par jancīgu vai katrā ziņā ne ar ko citu nesajaucamu.
Apvidus automobiļa kabriolets
Kompaktais apvidnieks "Range Rover Evoque" pats par sevi bija unikāla dizaina "Land Rover" modelis, kad tas nonāca tirgū. Tomēr pāris gadus vēlāk britu autoražotājs tirgū ieviesa pavisam drosmīgu tā versiju – ar nolaižamo jumtu.
Ikonisks hečbeks uzpūsts par apvidnieku
"FIAT 500" ir ikonisks hečbeks, kura reinkarnācija mūsdienu versijā, iespējams, izdevās veiksmīgāk nekā "MINI Cooper" gadījumā, jo itālieši spēja saglabāt leģendārā hečbeka vieglumu un piezemētību, kamēr "MINI" kļuva par samērā masīvu un dārgu stila atribūtu.
Moderno un klasisko modeļu apvienojums
Kaut arī "Jeep Renegade" modelim ir šai markai tradicionālais radiatora dekoratīvais režģis ar septiņām vertikālajām sekcijām, pārējais dizains ir šai markai kas jauns un unikāls.
Bagāžnieka durvis atveramas kā bulku vāģim
Jebkuram "MINI" modelim visā šīs markas pastāvēšanas vēsturē ir bijis unikāls dizains, bet "Clubman" modelis to attīstījis jaunā līmenī. Lai arī "MINI Clubman" priekšdaļa ir tāda pati kā standarta "MINI Cooper" hečbekam, tā universāļa tipa virsbūve nepadara šo modeli par gluži "mini".
Visvieglāk atpazīstamais auto modelis pasaulē
Pasaulē ir tikai daži modeļi, kuri ir tik viegli atpazīstami kā "Volkswagen Beetle". Tas ir pirmais modelis pasaulē, kas sasniedza 20 miljonu realizēto vienību un arī tā jaunākajā, trešajā paaudzē tā dizains ir unikāls.
Ne tāds kā pārējie BMW
Ņemot vērā, ka "BMW i3" jau no sākta gala tikai veidots kā elektromobilis, nav brīnums, ka tas neizskatās kā tradicionāls spēkrats.
Globālā tirgus pēdējais kantainais hečbeks
Kādreiz kantaini hečbeki bija populāri ne tikai Japānā, bet arī Ziemeļamerikā, bet šobrīd "KIA Soul" ir palicis vienīgais globālais modelis ar tamlīdzīgu dizainu.
Kompakts hečbeks ar neparastu durvju konfigurāciju
"Hyundai Veloster" kompaktais hečbeks ir jancīgs ar savu asimetrisko dizainu: tam ir trīs durvis – autovadītāja pusē ir vienas lielas, bet pasažieru pusē ir divas atsevišķas mazākas durvis.
Vēl "Hyundai Veloster" no citiem kompaktajiem hečbekiem šajā segmentā atšķiras ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju, kā arī skulpturālo virsbūves priekšdaļas un sliekšņu dizainu.
Sākotnēji bija paredzēts tikai amerikāņu jauniešiem
"Toyota C-HR" savu dzīvi sāka kā "Scion" markas modelis. Tomēr pēc tam, kad "Toyota" likvidēja šo jauniešu auditorijai pozicionēto "Scion" marku, "C-HR" kļuva par globālu "Toyota" modeli.
Pareizā vietā un laikā jancīgs auto kļūst par segmenta etalonu
Mūsdienās visi jaunie mazu gabarītu apvidus automobiļi tiek pozicionēti kā "Nissan Juke" konkurents. Kad 2010. gadā debitēja "Nissan Juke", daudzi to steidza nokristīt par "visneglītāko jauno automobili".