Foto: Mark Kazus
Sestdien, 19. augustā, Rīgas svētku ietvaros norisinājās motociklu dragreiss "Rīgas Kauss 2017". Rosība Eksporta sākās jau no agra rīta.

Kvalifikācijā uz starta stājās 42 dalībnieki, kas ir gandrīz divkārt vairāk nekā pagājušajā un 2015. gadā. Tā kā sacensību nolikums šogad paredzēja 64 dalībniekus, uz starta tika visi gribētāji.

Lielā dalībnieku skaita dēļ treniņbraucieni tika apvienoti ar kvalifikāciju, kas arī deva skaidrību, kādos pāros dalībnieki stāsies uz starta līnijas, lai sāktu īsto cīņu par Rīgas Kausu. Ātrāko laiku kvalifikācijā uzrādīja SFRT komandas braucējs Mārtiņš Seržants ar "Suzuki GSXR1000" motociklu.

Kad bija beigušies pirmās kārtas izslēgšanas braucieni, sacensību laukumā izbrauca "Stuntfighters Latvija" leģenda Jānis Rozītis, lai nodemomstrētu, kādi triki paveicami ar "Harley-Davidson" motociklu.

Astotdaļfinālam beidzoties, trases telpu lēnām sāka izpildīt jaudīgi un arī ne tik jaudīgi motocikli, kurus vienoja viens notikums – konkurss "Latvijas Gada motocikls 2017". Šeit skatītājiem bija iespēja uzzināt par dažādiem tirgus un modeļu jaunumiem, kā arī uzzināt profesionāļu domas par attiecīgajiem modeļiem.

Vislielākās skatītāju ovācijas izraisīja elektrisko skūteru sacenšanās dragreisa taisnē, kā arī viens no retro motocikliem, kuram bija nepieciešama pedāļu mīšana, lai uzsāktu braucienu.

Finālā piedalījās četri spēcīgākie dienas dalībnieki – Mārtiņš Seržants ar "GSXR1000" motociklu, Renārs Paegļkalns ar "Suzuki B-king", Artis Ozols ar "Honda CBR1000" un Ēriks Laipnieks ar "Suzuki GSXR 1000 K2".

Cīņa izvērtās ļoti spraigi, jo neviens no kungiem nebija gatavs piekāpties. Īpaši spraigus brīžus sagādāja Artis Ozols, kurš paļaujoties uz laika prognozi, savu motociklu bija aprīkojis ar lietus riepām, kas saulainajā dienā apgrūtināja Artim katru došanos distance. Abi sagādāja skatītājiem īstu baudu, veicot trīs iebraucienus, lai noskaidrotu fināla braucēju. Pēc neilga brīža arī tika noskaidroti divi pēdējie pretendenti uz kausu – Mārtiņš Seržants un Ēriks Laipnieks.

Šis brauciens jau tradicionāli nenoslēdzās pie diviem iebraucieniem, jo piedzīvoja gan falšstartu, gan abu braucēju finišēšanu pirmajam, tāpēc izšķirošais bija trešais iebrauciens. Lai arī abi braucēji finiša līniju šķērsoja gandrīz vienlaicīgi, Ēriks tomēr izrādījās veiksmīgāks, atstājot Mārtiņu otrajā vietā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!