Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Hyundai" papildinājusi kompaktā modeļa "i30" saimi ar divām jaunām modifikācijām – viena no tām ir jaunais virsbūves tiks "Fastback", bet otra ir jau pazīstamā "i30" piecdurvju hečbeka sportiskā versija "N".

"Hyundai i30 Fastback" salīdzinājumā ar hečbeku jumta līnija ir par 25 milimetriem zemāk. Turklāt jaunais automobilis ir par 11 centimetriem garāks nekā hečbeks. Vizuāli "Fastback" no "i30" hečbeka atšķiras ne tikai ar virsbūves tipu, bet arī dažādiem citiem dizaina risinājumiem, piemēram, agresīvāka veidola radiatora dekoratīvo režģi un buferi.

Tāpat "Hyundai i30 Fastback" modelim ir par 15 procentiem stingrāka un par pieciem milimetriem zemāka balstiekārta, kā arī tikai šim "i30" modelim unikāla dizaina 18 collu riteņu diski.

Sākotnēji "Hyundai i30 Fastback" būs pieejams ar 120 zirgspēku jaudīgo viena litra trīscilindru dzinēju, kā arī 140 ZS jaudīgo 1,4 litru četrcilindru motoru. Bāzes versijā automobilis būs ar manuālo pārnesumkārbu, bet jaudīgākajai būs pieejama arī septiņpakāpju sekvenciālā.

Vēlāk šim modelim būs pieejams arī 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas atkarībā no versijas attīsta 110 vai 136 ZS. Tirdzniecībā "Hyundai i30 Fastback" nonāks 2018. gada sākumā.


Savukārt sportiskais hečbeks "Hyundai i30 N" ir pirmais šīs markas "N" saimes pārstāvis. Automobilis aprīkots ar divlitru turbopūtes benzīna dzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 250 vai 275 ZS (jaudīgākais ir ar pakotni "Performance Pack"). Abos gadījumos maksimālais griezes moments sasniegs 352 ņūtonmetrus.

Ar manuālo pārnesumkārbu aprīkotais hečbeks no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,2 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektriski būs ierobežots pie 250 km/h atzīmes.

"Hyundai i30 N" aprīkojumā ir aktīvā balstiekārta, priekšējās riteņu ass diferenciāļa bloķētājs ar elektronisko vadību, regulējama skanējuma dzinēja izplūdes sistēma un pilnībā atslēdzama braukšanas elektroniskā stabilizācijas sistēma.

Tāpat sportiskajam hečbekam būs ieprogrammējams "N" režīms, kas ļaus autovadītājam atbilstoši savām vēlmēm iestatīt balstiekārtas, stūres sistēmas, braukšanas elektroniskās stabilizācijas un diferenciāļa darbības algoritmus. Režīmus var mainīt ar atbilstošu taustiņu uz stūresrata.

"Hyundai" sportiskā hečbeka izstrādi vadīja bijušais "BMW M GmbH" galvenais inženieris Alberts Birmans, kurš dienvidkorejiešu autoražotājam pievienojās 2014. gadā. "Hyundai i30 N" izstrādes laikā ar tā prototipu Vācijas leģendārajā Nirburgringas trasē tika nobraukti vairāk nekā 10 tūkstoši kilometru.

Tirgū "Hyundai i30 N" konkurēs ar "Volkswagen Golf GTI" un "Peugeot 308 GTI".


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!