Latvijas rallijkrosa pilots Jānis Baumanis nupat atgriezies no Adrijas trases Itālijā, kur piedalījies "TCR International" seriāla testu sesijā ar speciāli šim autošosejas seriālam sagatavotu "Kia C'eed" automašīnu.

Lai arī Jāņa galvenais mērķis ir starts pasaules rallijkrosa čempionātā ("World RX"), ārpus rallijkrosa viņam ir paredzēta plaša testu un vairāku sacensību programma tieši autošosejas disciplīnā.

"Adrijas trasē aizvadījām divas pilnas dienas, kurās "TCR" seriāla organizatori un braucēji testēja rūpnīcu sagatavotās mašīnas," portālam "Delfi" pastāstīja Jānis. Testos piedalījās praktiski visu lielāko autoražotāju atbalstītās komandas, kopā bija ap 20 mašīnām un liels prieks, ka vienu no tām Manfrēda Štola gadībā ir uzticēts testēt tieši man, nenoliedzami tā ir liela atbildība un noderīga pieredze."

Štola komanda "TCR International" serialā piedalās ar tiešu KIA rūpnīcas atbalstu un Jāņa darba pienākumos "STARD" komandā ietilpst arī pildīt testa pilota funkcijas šajā autosporta disciplīnā.

"Bija ļoti interesanti un iegūta milzīga pieredze," atzīst Jānis. " Protams, viss bija daudz citādāk nekā rallijkrosā, bet katrs kilometrs, ko aizvadu sporta mašīnā, kad galvā ir ķivere un apkārt drošības karkass, ir ļoti vērtīgs! Paldies Štolam par iespēju un noteikti mēģināsim vēlreiz piedalīties šādos testos. Katrs kilometrs, katrs līkums, ko tu izbrauc ar sporta mašīnu, dod pieredzi. Mēs visu darām ar mērķi - testi ar KIA nenoliedzami palīdz arī uzlabot prasmes rallijkrosam, kas tuvākos gadus būs mana galvenā karjera. Lai būtu pasaules čempionāta galvgalī, ir jāiegulda ļoti daudz darba, un šī bija viena no iespējām. Ļoti labi, ka šie šosejas divu dienu testi mums iekrita tieši tagad, dabūju nedaudz iesildīties pirms pirmajiem testiem ar jauno rallijkrosa auto un ar nepacietību gaidu pirmo šīs sezonas pasaules čempionāta startu Barselonā."

"TCR International series" ir pasaules salonmašīnu čempionāta (WTCC) satelītseriāls, kurā piedalās lielāko autoražotāju rūpnīcu atbalstītas komandas ar speciāli sagatavotām automašīnām.

"Salīdzinot ar sērijveida automašīnu, tās ir ļoti ievērojami pārveidotas - aerodinamiskā pakete, fantastisks piespiedējspēks, sekvenciālā ātrumkārba ar lāpstiņu pārslēdzējiem uz stūres, uzlabots 350 ZS jaudīgs turbo motors, priekšējā tilta piedziņa, iebūvēti pneimatiskie auto pacēlāji, kas ļauj sporta "slick" riepas nomainīt dažās sekundēs, tai ir ļoti laba saķere, ļoti interesanti braukt," stāsta Baumanis.

"Vēlāk trasē izbrauca speciāli sagatavota sporta "Ferrari 488 GT 3" un es intereses pēc salīdzināju apļa laikus ar šo auto - "Ferrari" bija tikai nepilnas trīs sekundes ātrāks. Ļoti interesanti, ka "TCR" automašīnas, kas tiek būvētas pēc stingriem stingriem vienādiem tehniskiem noteikumiem un ar kurām var piedalīties dažādos čempionātos visā pasaulē, var būt tik ātras, jo GT 3 tomēr ir prestiža un tehniskā ziņā daudz jaudīgāka un brīvāka klase," piebilst Jānis.

Pasaules rallijkrosa čempionāta pirmais posms notiks 1. un 2. aprīlī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!