Kā vēsta aģentūra "Bloomberg", amerikāņu autoražotājs tā vietā plāno uzreiz koncentrēties uz pilnvērtīgas bezpilota sistēmas izstrādi un ieviešanu savos automobiļos. Tāda autopilota sistēma "Ford" sērijveida automobiļos plānota pēc 2020. gada.

"Trešās stadijas" bezpilota sistēmu izmēģinājumos "Ford" noskaidrojis, ka "izmēģinājuma trusīši" pastāvīgi iemiguši. Autoražotājs tamlīdzīgos bezpilota sistēmas aprīkotajos automobiļos bija iebūvējis cilvēka reakcijas laika sensorus, un secināja, ka autovadītājs autopilota darbības laikā būtībā iemiga.

"Un tie bija trenēti inženieri, kuru uzdevums bija sekot visam, kas notiek apkārt," paziņoja "Ford" jauno produktu izstrādes vadītājs. "Tomēr tāda ir tā cilvēka daba –, kad sāc arvien vairāk un vairāk uzticēties automobilim, tev liekas, ka cieša uzmanība vairs nav nepieciešama."

Pie tādiem pašiem secinājumiem nonāca arī informāciju tehnoloģiju gigants "Google". Tai piederošā kompānija "Waymo", kas nodarbojās ar automobiļu bezpilota sistēmas izstrādi, paziņoja, ka spēkratus ar "trešās stadijas" autopilota sistēmu "pat nav vērts būvēt".

Pusautomātiskās bezpilota jeb "trešās stadijas" autopilota sistēmas kontrolē automobiļa stūres sistēmu, akseleratora pedāli un bremzes, kā arī novēro apkārti. Tomēr atsevišķās situācijās pieprasa autovadītāja iejaukšanos, par ko, piemēram, "Audi", BMW un "Mercedes-Benz" elektronika brīdina 10 sekundes. Savukārt "Honda" un "Nissan" uz autovadītāja iejaukšanos aicina 30 sekundes. Tomēr vairāki satiksmes drošības eksperti uzskata, ka šāds laikaposms ir nepietiekams, lai cilvēks spētu koncentrēties uz ekstrēmu situāciju.

"Mēs neticam ne piecām, ne desmit sekundēm," paziņojis "Volvo" vadītājs Hakans Samuelsons. "Abos gadījumos tas ir bīstami. Ja esat aizņemts ar ko citu, tad jums, kā liecina pētījumi, nepieciešamas divas minūtes vai pat vairāk, lai saprastu, kas notiek, novērtētu situāciju un pārņemtu vadību. Mazākā laika sprīdī tas ir absolūti neiespējams. Tas patiešām automobiļu "trešās stadijas" bezpilota sistēmas padara bezjēdzīgas."