Foto: Delfi kolāža

"Ja automobilis jūs neuzbudina katru reizi, kad tajā iesēžaties, tad tas ir vienkārši instruments. Un, ja tas ir vienkārši instruments, tad labāk izmantojiet sabiedriskā transporta autobusu," tiešs savā vērtējumā par automobiļiem ir bijušais "TopGear" ("Gāzi grīdā!") raidījuma vadītājs Džeremijs Klārksons.

Kopš atlaišanas no BBC pērnajā pavasarī Klārksons ir ne tikai ar saviem kolēģiem Ričardu Hamondu un Džeimsu Meju noslēdzis līgumu ar tiešsaistes video servisu "Amazon Prime" par jaunā raidījuma "The Grand Tour" filmēšanu, kas ēterā nonāks 18. novembrī, bet arī regulāri izmēģinājis jaunākos automobiļus.

Džeremijs Klārksons ir nosaucis 10 pēdējā laika labākos jaunos automobiļus.

Joprojām aizslauka konkurentus

Foto: Publicitātes foto

Mūsdienās vairumu automobiļu rada mārketinga cilvēku sanāksmēs, un tieši tādēļ tādi spēkrati izraisa neko vairāk kā žāvas. Tomēr tāds nav jaunais "Mazda MX-5", uzskata Klārksons.

Iepriekšējās paaudzes modelis veselus 25 gadus bija pasaulē vispārdotākais rodsters, pateicoties samērā zemajai cenai, vieglajai ekspluatācijai un prieka faktoram. Jaunais "Mazda MX-5" ir labāks kā nekad – tas joprojām ir vienkāršs un sajūtās sportisks. Jūs nekad nebūsiet sliktā noskaņojumā, ja brauksiet ar jauno "Mazda MX-5", uzskata Klārksons.

'Ferrari' kucēns, kuram nepieciešams treniņš

Foto: Publicitātes foto

Klārksons ir sajūsmā par "Alfa Romeo 4C", viņš uzskata, ka tā ir kā princeses Diānas un Gandija reinkarnācija. Šis automobilis ir sportisks un interesants, bet ne bīstams. Klārksons to nokristī par tādu kā "Ferrari" kucēnu.

Tomēr šim kucēnam būtu nepieciešams treniņš, īpaši ja esat izmēģinājuši arī "BMW 1M Coupe". Tad šis itālis šķiet nepietiekami atlētisks, bet tieši tādēļ Klārksonam tas patīk. Vācu automobiļi ar savu noslīpēto balansu un perfekto elektroniku ir vienkārši mašīnas, bet "Alfa Romeo" ar saviem trūkumiem saglabā cilvēcīgumu.

'Mercedes-Benz' versija par 'Ford Mustang'

Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz SLS AMG" bija bezjēdzīgs automobilis, kas domāts tikai lai izrādītos, uzskata Klārksons. Tomēr "Mercedes-AMG" jaunais "GT" modelis, kam nu vairs nav uz augšu paceļamo durvju un 6,2 litru V8 atmosfēriskā dzinēja, bet gan četrlitru V8 biturbo agregāts.

Pēc Klārksona domām, "Mercedes-AMG GTS S" ir mūsdienu muskuļauto. Tā ir "Mercedes" variācija "Ford Mustang" žanrā. Tas esot jūtams ik reizi, kad ar to braucat.

'Nissan GT-R' par puscenu

Foto: Publicitātes foto

90. gados Klārksonam bija "Ford Escort RS Cosworth", un, pēc viņa domām, šis auto būtu jebkura automobiļu entuziasta visu laiku labāko spēkratu sarakstā. Tas bija savas klases varonis un pat spēja apsteigt superauto, kas ir par to piecas vai sešas reizes dārgāki.

Savukārt jaunais "Ford Focus RS" ir ne tikai tikpat ātrs savam laikam, bet arī kļuvis daudz gudrāks. Gluži kā superauto līgā "Nissan GT-R". Jaunajam "Ford Focus RS" ir viena no sarežģītākajām pilnpiedziņas sistēmām, 345 zirgspēku jauda no tikai 2,3 litru turbomotora, un tas viss par pusi no "Nissan GT-R" cenas.

Kad ir pamats ticēt skaļajai ažiotāžai

Foto: Publicitātes foto

Klārksons nespēj noticēt, ka jauns "Ford Mustang" ar 410 zirgspēku jaudīgu V8 motoru Lielbritānijā ir nopērkams lētāk nekā "Volkswagen Golf GTI". Lai arī "Ford" to pozicionē kā sportisku automobili, pēc Klārksona domām, tas tāds nav, jo ir par smagu.

"Ford Mustang" nav sporta auto, bet gan muskuļauto, precizē bijušais "TopGear" vadītājs. Šis ir auto, ar kuru tā vien gribas kūpināt riepas. Ja esat redzējuši kinofilmu "Bullitt", tad sapratīsiet, ko ar to bija domājis Klārksons.

Bezkompromisu automobilis ģimenei

Foto: Publicitātes foto

Kad Klārksons pirmo reizi dzīvajā ieraudzīja jauno "Volvo XC90", viņš nespēja noticēt, cik liels ir šis automobilis. Un šie milzīgie gabarīti nākuši par labu arī interjera ietilpībai – septiņiem pasažieriem un bagāžai.

Tāpat Klārksonam patīk, ka "Volvo XC90" milzīgais salons nav piebāzts ar neko lieku – tajā ir tikai astoņas pogas, jo pārējais ir regulējams no planšetes viedīgā ekrāna. Interjera apdare ir gaumīga un kvalitatīva, bet divlitru dzinējs ir klusāks nekā priekštecim. Klārksons uzskata, ka "Volvo XC90" ir gudra izvēle tiem, kuri "Land Rover" apvidniekus uzskata par samērā bezjēdzīgiem.

Kuš! Tas ir patiesi labs 'Opel'

Foto: Publicitātes foto

Klārksons bija šokā, kad uzzināja, ka Bono brauc ar "Opel Zafira Tourer" un turklāt ar 1,6 litru dīzeļdzinēju. Viņam bija iespēja izmēģināt šo automobili un bija pārsteigts, ka tas ceļa nelīdzenumus absorbē labāk nekā "Rolls-Royce Phantom". Rezultātā Klārksons secinājis, ka "Opel Zafira Tourer" ir viskomfortablākais automobilis pasaulē.

Mans vismīļākais 'BMW M' spēkrats

Foto: Publicitātes foto

Kad Klārksons brauca ar "BMW M2", viņu ar kosmisku ātrumu uz lielceļa apsteidza "Porsche 911 GTS" un "Aston Martin DB9". Viņam nebija ne mazākās vēlmes tiem traukties pakaļ, bet, kad pienāca kārtējais apļveida krustojums... akseleratora pedālis tika piespiests vairāk nekā nepieciešams.

"BMW M2" taisnē ir ātrāks nekā daudzi par superauto uzskatīti spēkrati, tomēr patiesā bauda ar šo BMW ir braukt pagriezienos, norāda bijušais "TopGear" vadītājs. M2 ir Klārksonam līdz šim vismīļākais "BMW M" spēkrats, kaut arī viņš tikpat labi ir izbaudījis pašu pirmo "BMW M5" ar 286 ZS un jaunāko "BMW M6 GranCoupe".

Vienkārši velnišķīgi labs

Foto: Publicitātes foto

Lai arī "488 GTB" turbopūtes dēļ, pēc Klārksona domām, nav patiess "Ferrari", viņam vienkārši patīk braukšana ar to. Tomēr mūsdienās vidusmēra cilvēks, braucot ar pat ar "Ferrari 488 GTB", nespēs pateikt, vai tas ir atmosfēriskais vai turbopūtes, jo tas vienkārši skan kā "Ferrari" pieklājas.

Klārksons nespēj nosaukt labāku vidusmotora komponējuma superauto, kas būtu lietotājam draudzīgāks par "Ferrari 488 GTB". Tam nav nedz nepietiekamās pagriežamības, nedz pārliekas apgriežamības. Klārksons atzīst, ka "458" bija vājāks par "McLaren 12C", bet "488 GTB" ir "Ferrari" nolicis uz pareizās takas –, tas ir vienkārši perfekts.

Dinozaurs ir dzīvs, un tas reāli iespārda

Foto: Publicitātes foto

"Lamborghini Aventador" nav vislabākais superauto braukšanā, uzskata Klārksons. Tas ir liels un smags. Ja vēlaties uzstādīt trases apļa laika rekordu, tad izvēlieties kādu citu superauto.

Jā, "Lamborghini Aventador" ne tikai trasē, bet arī taisnē apsteigs jaunākie hibrīda superauto, bet tie nespēj sacensties ar dinozauru, kas mīt zem "Aventador" motora pārsega.

Ja Klārksonam būtu jāizvēlas tikai viens superauto, tad viņš noteikti ņemtu "Lamborghini Aventador". Jā, "McLaren P1" ir labāks. Bet ko jūs izvēlētos kā mājdzīvnieku – gudru un sarežģītu robotu vai karstasinīgu un fifīgu dinozauriņu?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!