Foto: Publicitātes foto
Kravu un to izcelsmes vietu diversifikācijas kontekstā Rīgas brīvostas pārvalde arvien aktīvāk sadarbojas ar partneriem Ķīnā. Ķīnas kravu tirgus, iespējamā to pārvadāšana caur Rīgas ostu un Ķīnas investīciju piesaiste arvien ir bijusi Rīgas brīvostas pārvaldes uzmanības lokā. Pašreiz sadarbība būtiski aktivizējusies un jūtama arī Ķīnas partneru nopietna interese par Rīgas ostu.

Pagājušās nedēļas sākumā Rīgas brīvostas pārvaldi apmeklēja Ķīnas holdinga "China Merchants Group" (CMG) pārstāvji. CMG ir starptautiski nozīmīgs investors un termināļu operators, kura īpašumā ir 30 ostas 16 valstīs. Viens no pašreiz aktuālajiem CMG projektiem ir Ķīnas industriālā parka un loģistikas centra "Lielais akmens" būvniecība un attīstīšana Baltkrievijā netālu no Minskas. Lai realizētu Ķīnas uzņēmēju mērķus un izveidotu "Lielo akmeni" par izdevīgu Ķīnas preču distribūcijas centru, liela nozīme ir kvalitatīviem un efektīviem loģistikas risinājumiem. Tā kā Baltkrievijai nav savu jūras ostu, pašreiz tiek meklēts izdevīgākais ceļš kravu transportēšanai uz Lietuvas un Latvijas ostām.

"Ļoti svarīgi, ka esam sākuši sadarbību ar Ķīnas un Baltkrievijas partneriem šajā projektā jau laicīgi. Kad "Lielais akmens" būs jau izveidots un uzsācis darboties, tad loģistikas ceļi būs jau izveidoti un mūsu iesaistīšanās būtu nokavēta. Līdz ar to pašreiz notiekošās aktivitātes ir jāvērtē nākotnes perspektīvā, " pārliecināts ir Rīgas Brīvostas pārvaldnieka vietnieks juridiskajos un administratīvajos jautājumos Mārtiņš Ziemanis.

CMG pārstāvju vizītes laikā tika parakstīts stratēģiskās partnerības līgums starp Rīgas brīvostas pārvaldi un CMG, kas paredz sadarbību vairākās jomās, tostarp kravu tranzītā un kopīgu investīciju projektu realizācijā. "Nākotnes sadarbību ar CMG pozitīvi ļauj vērtēt fakts, ka iniciatīva vizītei Rīgas brīvostā un partnerības līguma parakstīšanai šoreiz nāca no Ķīnas partneru puses" secina Ziemanis.

Kopš šī gada sākuma norisinās Latvijas transporta nozares aktīva komunikācija un sadarbības iespēju meklēšana ar Ķīnas autoražotāju "Geely Group". Šis starptautiskais autobūves gigants ražo un pārdod auto zīmolus "Geely Auto", "Lotus", "Lynk & Co", "Proton", "Volvo", "London EV Company" un "Yuan Cheng". Ķīnas koncerna īpašumā ir tādi pazīstami Eiropas auto ražotāji kā "Volvo Cars", britu taksometru ražotājs "The London Electric Vehicle Company" un britu sporta auto zīmols "Lotus Cars".

Lai apkalpotu Krievijas un NVS tirgus, kompānija "Geely Group" ir atvērusi savu auto ražotni Baltkrievijā, kur nepieciešami efektīvi loģistikas risinājumi komplektējošo daļu saņemšanai no Ķīnas un gatavo auto distribūcijai. Tādēļ aizvadītajā nedēļā Rīgas brīvostas pārstāvji kopā ar Latvijas Dzelzceļa, Rīgas ostas uzņēmumu un Satiksmes ministrijas pārstāvjiem bija devušies uz Ķīnu, lai tur tiktos ar "Geely Group" vadību un prezentētu detalizētu sadarbības piedāvājumu.

"Pašreizējā konteineru plūsma uz Geely ražotni Baltkrievijā ir 140 konteineri nedēļā, kas nākotnē varētu pieaugt līdz 200 konteineriem nedēļā. Rīgas ostas un pārējo transporta nozares spēlētāju mērķis bija prezentēt "Geely Group" vadībai vienotu konteineru tranzīta piedāvājumu caur Rīgas ostu un pārliecināt Ķīnas kompānijas vadību par mūsu transporta koridora izdevīgumu, salīdzinot ar transportēšanu caur Klaipēdu. Šo varam dēvēt par īstermiņa – sprinta, projektu. Otrais ir maratona projekts, kas varētu realizēties ilgtermiņā. "Geely Group" savas automašīnas pašreiz pārdod pārsvarā Ķīnas, Baltkrievijas un NVS tirgos, un loģiska kompānijas attīstības perspektīva būtu iekļūšana Eiropas tirgos. Tādēļ piedāvājam "Geely Group" kompānijai attīstīties Rīgas ostas teritorijā – izveidot distribūcijas centru un nākotnē arī ražošanas centru," par vizītes mērķiem Ķīnā stāsta Ziemanis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!