Foto: Latvijas dzelzceļš
Par godu Latvijas simtgades svinībām 2018.gadā un uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) 100 gadu jubilejai 2019.gadā, pārmaiņas piedzīvos Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs, kas ir viens no būtiskākajiem industriālā mantojuma muzejiem Latvijā.

Īstenojot muzeja paplašināšanas un teritorijas attīstības ieceri, LDz pagājušajā nedēļā izsludināja metu konkursu, kas ietver muzeja teritorijā esošas vēsturiskas depo ēkas pārbūvi par daudzfunkcionālu izglītības un izstāžu centru.

Turpmāko pāris gadu laikā ir paredzēts 1868.gadā būvēto dzelzceļa depo (vēlāk – noliktavas) ēku paredzēts iekļaut kopējā muzeja apbūves kompleksā Uzvaras bulvāra un Akmeņu ielas rajonā, vienlaikus izveidojot papildu iebrauktuvi muzeja teritorijā no Akmeņu ielas puses. Vienlaikus gan ir paredzēts saglabāt autentiskās esošās ēkas daļas un konstrukcijas, pēc iespējas eksponējot tās arī interjerā, bet plānojumam jābūt funkcionālam un maksimāli atklātam.

Piedzīvojot pārmaiņas, muzejs tiks pozicionēts kā atvērta sociālās komunikācijas vide, vienlaikus iekļaujoties jauno tuvās Pārdaugavas kultūras un infrastruktūras objektu vidū, neaizmirstot arī par tā industriālo izcelsmi. Tas nozīmē, ka projektā būs sabalansēti vēsturiskie aspekti un šodienas straujās attīstības tendences Pārdaugavā, ainavā parādoties uz jaunatni orientētiem elementiem, piemēram, Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkai un Latvijas Universitātes Dabaszinātņu akadēmiskajam centram.

Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs ir dibināts 1994. gadā. Kopš 1996.gada muzejs atrodas bijušās "Rīgas-Mītavas dzelzceļš" Rīgas stacijas teritorijas vienā daļā, kā arī aizņem kādreizējo šī uzņēmuma remontdarbnīcu ēku. Ik gadu muzejā viesojas vairāk nekā 40 tūkstoši apmeklētāju, bet muzeja teritorijas attīstības projekta rezultātā interesentu loku paredzēts paplašināt un piesaistīt arvien jaunus apmeklētājus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!