Latvijai ir savas tranzīta nozares intereses iniciatīvā "Viena josla, viens ceļš", kas tiek dēvēta arī par jauno "Zīda ceļu", un šīs intereses pagājušajā nedēļā uz Ķīnu bija devies aizstāvēt satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Ministrs pēc tikšanās ar Ķīnas transporta ministru Li Ksiaopengu norāda, ka Ķīna atzinīgi vērtē Latvijas izrādīto interesi un atbalstu Ķīnas iniciatīvai, jo sevišķi dzelzceļa jomā, kur Latvija vienīgā no Baltijas valstīm spējusi izveidot konteinervilcienu maršrutus starp abām valstīm. Satiksmes ministrijā norāda, ka ir aktīvi jāstrādā, lai Latvija iekļautos "jaunajā zīda ceļā", bet patīkami esot atzīt, ka pirmie mājasdarbi jau ir paveikti.

Iniciatīvai veltītā foruma laikā prezentētas arī Latvijas ostas, lai aicinātu šīs valsts uzņēmējus izmantot tās savu kravu nogādei, kā arī veicināt investīcijas to infrastruktūras attīstībā.

Ķīnas iniciatīvas "Viena josla, viens ceļš" mērķis ir radīt modernu transporta un sakaru ceļu tīklu, kas savienotu valstis un kontinentus. Ir paredzēta globāla mēroga infrastruktūras būvniecība – ceļi, dzelzceļi, gāzesvadi, ostas, elektrolīnijas. Projektā ir iesaistījušās vairāk nekā 70 valstis un to plānots īstenot turpmāko 30-40 gadu laikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!