Pagājušajā nedēļā no Rīgas uz Ķīnu devās pirmais konteinervilciena sastāvs ar 52 konteineriem. Vilciena galamērķis ir Ķīnas austrumi - Kašgara, un plānots, ka galapunktā tas nonāks 12-14 dienu laikā no brauciena uzsākšanas.

Jauno dzelzceļa maršrutu kopīgi izstrādāja "Latvijas dzelzceļa" meitas uzņēmums "LDz Loģistika", Krievijas loģistikas uzņēmums "Transcontainer" un uzņēmums "GEFCO Baltic". Konteineri uz Rīgas ostu atceļoja no Duisburgas ostas, un ar tiem uz Ķīnu tiek vestas iekārtas tekstilrūpniecībai.

"GEFCO Baltic" ģenerāldirektors Martinas Keršis skaidro, ka reģionā, uz kuru tiek nogādāta krava, patlaban tiek veidots industriālais parks un ir nepieciešamas jaunas iekārtas.

Pirmais vilciens no Rīgas uz Ķīnu ir pierādījums tam, ka Rīgai ir potenciāls kļūt par jaunā Zīda ceļa tranzīta mezglu. LDz prezidents Edvīns Bērziņš uzsver, ka atpakaļkravu nodrošināšana uz Ķīnu palētina transporta koridoru un dod iespēju piesaistīt tam vairāk kravu abos virzienos.

Savukārt satiksmes ministrs Uldis Augulis pauž, ka viesojoties Ķīnā, ir ticis runāts tieši par atpakaļkravu nodrošināšanu, lai maršruts kļūtu daudz izdevīgāks. Viņa skatījumā kravas vilciena nosūtīšana uz Ķīnu ir nozīmīgs solis, lai konteinervilcienu pārvadājumi abos virzienos kļūtu regulāri.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!