Foto: LETA
Sākoties slapjdraņķim, Rīgas ielās pastaigāties gājējiem kļūst aizvien bīstamāk – teju katrs otrais autovadītājs brauc neuzmanīgi un apšļaksta uz ietves esošos ļaudis. Iedzīvotāji savu sašutumu gadu no gada pauž arī sociālajos tīklos, tomēr risinājums problēmai joprojām nav atrasts.

Portāla "Delfi" uzrunātais Toms stāsta, ka pēdējās dienas pa Rīgas ielām staigā ļoti piesardzīgi. "Mēģinu turēties tālāk no brauktuves, taču tāpat eju ar apziņu, ka kuru katru mirkli varu tikt apšļakstīts. Vislabāk ir iet ar muti ciet un seju uz leju, tad vismaz beigās nebūs pilna mute dubļu," nosmej vīrietis. Tāpat viņš papildina, ka šāda braukšanas prakse, pēc viņa novērojumiem, ir tikai Latvijā, turklāt ik gadu.

"Es nesaprotu, kāpēc tās peļķes nevar izbraukt lēnāk, padomāt par cilvēkiem blakus. Tā vietā autovadītāji brauc tām cauri kā vēja plēsti," Toms papildina.

Zināms, ka, ja braukšanas eksāmenā topošais autovadītājs apšļakstītu gājēju, viņam šis eksāmens netiktu nokārtots. Bet kā ir ar tiem, kam jau tiesības kabatā? Vai viņi drīkst šļakstīties, cik uziet, un netikt sodīti?

Autoskolas "Vanags" instruktors Dainis Uzuliņš portālam "Delfi" skaidro, ka problēmas pamatā ir bedres uz autoceļiem. "Autovadītāji bieži vien pietiekami neizvērtē to, cik bedre varētu būt dziļa. Protams, ātrums būtu jāsamazina vienmēr. To mēs mācam arī autoskolā - izvēlēties situācijai atbilstošu ātrumu," atklāj Uzuliņš.

"Es neticu, ka autovadītāji tīšuprāt lielā ātrumā brauc cauri tām bedrēm. Varbūt tikai gadījumos, ja pārvietojas ar ne-savu auto," uzskata instruktors. Tomēr instruktors piekrīt arī tam, ka uz ceļa ir sastopami pārgalvji. "Tādi autovadītāji, protams, ir. Viņi brauc pie sarkanā luksofora signāla, šķērso dzelzceļa pārbrauktuvi brīdī, kad strauji tuvojas vilciens, nepiestāj, ja ielu sācis šķērsot gājējs. Ja tādu vadītāju nebūtu, nebūtu arī ceļu satiksmes negadījumu," atklāj Uzuliņš.

Savukārt pašvaldības policijā portālam "Delfi" atklāj, ka, ja apšļakstīšanas dēļ ir radušies zaudējumi, cietušie gājēji tiek aicināti pierakstīt automašīnas valsts numuru un ziņot policijā. Autovadītājam par gājēja apšļakstīšanu satiksmes noteikumos ir paredzēts brīdinājums vai sods līdz septiņiem eiro.

Par autovadītāju "šļakstīšanos" regulāri gaužas arī sociālo tīklu lietotāji. Vairāki no viņiem uzskata, ka problēma ir pilsētas ceļu stāvoklis.

Daži lietotāji autovadītāju "šļakstīšanās mānijā" cenšas saskatīt pozitīvo.

"Twitter" lietotājs Dzintars dalās novērojumos ar otrdien, 13. novembrī, novēroto. Pļaviņās pie gājēju pārejas kādu zēnu apšļakstījis autobusa vadītājs.

Par līdzīgu gadījumu Rīgā stāsta mamma Indra.

Lietotājs "Latvijas Vidējais" par godu galvaspilsētā esošajai "peļķu problēmai" pat izveidojis īpašu "Rīgas Satiksmes" logo.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!