Foto: DELFI Aculiecinieks
Būvējot jauno satiksmes pārvadu pār dzelzceļu, Daugavpils vadība slēgusi mikrorajona "Piena kombināta ciemats" iedzīvotājiem tuvāko pieturu "Malu iela". Iedzīvotājiem lēmums sagādā milzu neērtības, bet dome atrunājas – pieturu saglabāt ir pārāk sarežģīti.

Neskaitot "Malu ielas" pieturu, "Piena kombināta ciemata" ļaudīm tuvākā nākamā pietura atrodas vien 200 metru attālumā, taču, lai tajā nokļūtu, nepieciešams kāpt kalnā, kas sagādā grūtības kā veciem cilvēkiem, tā invalīdiem, grūtniecēm un māmiņām ar bērniem," portālam "Delfi" klāsta ciema iedzīvotājs Māris Auzāns.

Māris vēsta, ka mikrorajonu no centra atdala dzelzceļa sliedes. Pāri tām var tikt, kāpjot pāri dzelzceļa tiltam, ejot lielu līkumu cauri pārbrauktuvei vai braucot ar pilsētas autobusu, kas līdz šim bijis ērtākais variants. Lasītāja sagatavotajā kartē ar zilo punktu atzīmēta pietura "Malu iela", kas likvidēta, ar zaļo – pagaidu pietura, savukārt ar sarkano – pietura pēc būvniecības.

Foto: Ekrānšāviņš no Balticmaps

"Mūsu mikrorajonā nav pilnīgi nevienas aptiekas vai lielāka veikala, arī uz poliklīniku ir jābrauc ar autobusu," atklāj daugavpilietis. Vislielākās bažas gan sagādā ziemas tuvošanās. "Ir bijušas ziemas, kad kalnā rāpjamies klupdami krizdami. Pieturas noņemšana ir katastrofa," uzskata Māris.

"Cilvēku, kas brauc ar šo mikroautobusu no mūsu pieturas, nav daudz. Katrā reisā pa trim līdz pieciem cilvēkiem. Dažreiz, visbiežāk svētdienās, ir tā, ka vispār neviena pasažiera autobusā nav. Izņēmums ir agri rīti un vakari, kad mikroautobuss ir pilns, jo cilvēki dodas uz un no darba," teic ciemata iedzīvotājs.

Kopā ar Māri par "Malu ielas" pieturas saglabāšanu cīnās vēl 200 citi "Piena kombināta ciemata" iedzīvotāji, kuri to apliecinājuši ar savu parakstu domei sagatavotajā un nosūtītajā iesniegumā. "Lūdzām domei kaut vai "pliku" pieturu mums ierīkot. Tādu, kas bez soliņa un nojumes. Mums uzreiz atbildēja, ka tas neesot iespējams, jo neatbilst noteikumiem," stāsta Māris. Viņš arī piebilst, ka domes atbilde, visticamāk, ir meli, jo citviet pilsētā šādas pieturas esot.

Foto: DELFI Aculiecinieks

Pieturu nav iespējams saglabāt, jo tai vieta nav paredzēta būvniecības projektā, uzstāj Daugavpils pilsētas domes Komunālās saimniecības pārvaldes vadītāja vietnieks Artūrs Džeriņš.

"Šobrīd problēma ir tāda, ka projekta ietvaros tiek sašaurināta braucamā daļa, tiek mainīta transporta kustības organizācija, izveidotas papildu joslas pagriezienam. Pieturas ierīkošanai ir jāuzbūvē papildus paplašinājums. Paplašinājums tiktu būvēts uz "Piena kombināta ciemata" pusi, kur atrodas "Sadales tīkla" maģistrālie kabeļi. Tas viss apgrūtina procesu," situāciju skaidro Džeriņš.

Pieturas saglabāšana nozīmētu veikt izmaiņas projektā. Tas ir sarežģīti, atzīst domē. "Kāpēc tas [pieturas saglabāšana] netika paredzēts projektā? Jo projekta izstrādes brīdī šīs pieturas tur nebija," lakonisks ir domes pārstāvis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!