Foto: Facebook

Brauciens ar "Rīgas satiksmes" autobusu 9. maija rītā kādai pasažierei izvērtās ļoti nepatīkams. Kāds jaunietis transportā sācis vemt, taču, kaut arī lūgta, vadītāja neatvēra durvis, turklāt arī citi apkārtējie bijuši vienaldzīgi, tā par notikušo "Facebook" raksta aculieciniece.

"Šorīt mani pārņēmis zināms izmisums, jo brauciens ar "Rīgas satiksmes" autobusu izvērtās jo īpaši "patīkams", kā tas tiek allaž solīts.. Nedomājiet, es nebūt neesmu kašķīga, vai nepateicīga šoferiem un autobusiem, kuri mani katru dienu pārvadā ar sulīgu studenta atlaidi. Nebūt nē," stāstu iesāk sieviete.

"Sēdēju autobusā, sastrēgumā mazliet pirms Slokas ielas pieturas Pārdaugavā, kad ievēroju, ka, cieši piespiedies pie autobusa vidējām durvīm, kāds pusaudža vecuma zēns klusītēm...vemj," raksta sieviete. Viņa papildina, ka pēc neilga brīža piegājusi pie autobusa vadītājas, pieklājīgi atvainojusies par traucējumu un izstāstījusi par notiekošo. "Vai zināt, ko es saņēmu pretī? Neko! Vadītāja neapveltīja mani pat ar savu skatienu, nemaz nerunājot par kādu citu atbildes reakciju vai, vislabāk, - rīcību," skaidro aculieciniece.

Nepatīkamais brauciens noticis ap pulksten 8.20 ar 38. autobusu virzienā uz centru. Sieviete skaidro, ka autobuss esot stāvējis uz vietas. Viņa saprot, ka starp pieturām atvērt durvis nav ļauts, tomēr uzskata, ka šī bijusi ārkārtas situācija. "Sākumā jutos šokēta, mirkli vēlāk mani pārņēma tādas kā skumjas, uznāca dusmas. Kas ar mums kā sabiedrību vispār notiek? Uz kurieni mēs dodamies? Vai, ja zēns pats būtu gājis pie vadītājas, būtu citādi? Un kā tad ar to reklāmas rullīti iekš "patīkamo braucienu" mārketinga, kurā tramvaja vadītāja supermena cienīgā manierē steidz palīgā pasažierim, kuram kļuvis slikti?" neizpratnē aculieciniece. "Tātad omes vienas vispār ar sabiedrisko transportu nevar laist braukt, viņām var palikt slikti un neviens nepalīdzēs," lēš sieviete.

"Es izkāpu vienu pieturu ātrāk, nekā nepieciešams, izkāpa arī novēmies zēns, bet visi pārējie ar vienaldzīgo vadītāju patīkami aizbrauca pievemtā autobusā," notikušo atstāsta aculieciniece.

"Konkrētajā situācijā vadītājai nebija iespējas izlaist pasažierus, jo autobuss atradās otrajā braukšanas joslā, no ceļa malas tālākajā. Vadītāja apstiprināja, ka pie viņas pienākusi pasažiere ar lūgumu palīdzēt jaunietim, tomēr autobusa vadītājai nācies to atteikt pasažieru drošības apsvērumu dēļ," portālam "Delfi" notikušo komentē "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Autobusa vadītāja esot noliegusi aculiecinieces teikto par nereaģēšanu. Viņa skaidrojusi, ka sievietei lūgumu mutiski atteikusi, informē "Rīgas satiksme" pārstāve. Tāpat autobusa vadītāja arī norādījusi, ka konkrētajā situācijā autobuss nav vis stāvējis uz vietas, bet lēnām braucis, kas durvju atvēršanu būtu padarījis vēl bīstamāku.

"Vadītāja darba pienākumos ir teikts, ka aizliegts izlaist pasažierus starp pieturām, nepārliecinoties par viņu drošību. To, ka vadītāja nav izlaidusi šo jaunieti, mēs nevaram viņai pārmest," skaidro Bartaševiča-Feldmane. Viņa papildina, ka šādos gadījumos pašam cietušajam vai kādam no apkārtējiem ir jāvēršas pie autovadītāja ar lūgumu izsaukt Neatliekamo medicīnisko palīdzību, nevis tikai atvērt durvis. Šajā gadījumā vadītājai būtu nekavējoties jāzvana dispečeram.

Sūtiet savas reportāžas un par labāko reportāžu saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet reportāžu iesniegšanai paredzēto formu! Darbdienās no plkst. 10.00 līdz 14.00 varat arī ziņot par nebūšanām, novērojumiem, ierosinājumiem, zvanot pa "Delfi Aculiecinieka" tālruni nr. 67784066!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!