Foto: LETA
Ceturtdien, 5. aprīlī, mērojot ceļu no Rīgas centra uz Juglu ar 1. tramvaju, pasažieris Jānis ievēroja uz grīdas guļam bezpajumtnieku un paziņoja šoferim, kurš, saskaņā ar lasītāja teikto, vien plātījis rokas un sācis krieviski lamāties. Jānis par notikušo ziņoja "Rīgas satiksmei". Portālam "Delfi" uzņēmumā norāda, ka šofera atbildību izvērtēs.

"Vēlējos uzzināt, cik ilgi vēl "Rīgas satiksme" savos transportlīdzekļos plāno bez maksas vizināt bezpajumtniekus, kas tur atļaujas neadekvāti uzvesties. Piemēram, ceturtdien 1. tramvajā ap pulksten 18 virzienā uz Juglu, bezpajumtnieks pēdējā vagonā gulēja uz grīdas," notikušo apraksta Jānis.

Viņš piebilst, ka šajā situācijā rīkojās saskaņā ar "Rīgas satiksmes" instrukciju – ziņojis transportlīdzekļa vadītājam. "Brīdī, kad es to reāli darīju, man atbildēja "a mņe što ģelat?". Nemaz nerunājot par valsts valodu un neatkārtojot lamuvārdus," sašutumu par šādu tramvaja vadītāja reakciju neslēpj Jānis.

Pasažieris tāpat novērojis, ka bezpajumtnieku skaits 1. tramvajā pieaudzis, kopš tas sācis kursēt cauri Centrāltirgum. "Kur šādos brīžos ir kompānijas kontrolieri un apsargi? Liekas, tie ir vareni tikai, ja no tramvaja jāizmet kāds students bez biļetes," pauž Jānis.

Viņš atklāj, ka apsver iespēju turpmāk sabiedriskajā transportā braukt nemazgājies un par brīvu. "Šķiet, ka tad sanāktu elitārs pasažieris," viņš ironizē.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" portālam "Delfi" apstiprina, ka informācija par lasītāja aprakstīto gadījumu ir saņemta un reģistrēta.

Gadījums nodots izvērtēšanai atbildīgajai struktūrvienībai, kas vētīs vadītāja atbildību. "Gadījumos, ja transportā ir personas, kas traucē, jāzvana policijai vai jāvēršas pie vadītāja, kura pienākums ir ziņot dispečeram. Vadītāja pienākums nav cīnīties ar traucējošām personām vai tās sviest ārā no transportlīdzekļa," skaidro "Rīgas satiksme" sabiedrisko attiecību speciāliste Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Izvērtējot gadījumu, uzņēmums pārliecināsies, vai Jāņa aprakstītajā situācijā vadītājs vērsās pie dispečera.

Tāpat "Rīgas satiksmē" norāda, ka cilvēki smakojošā apģērbā nav tikai "Rīgas satiksme", bet visas Latvijas, kā arī citu valstu problēma. "Šādi cilvēki staigā pa ielām un mēdz braukt arī sabiedriskajā transportā," norāda Bartaševiča Feldmane.

Pērn uzņēmuma dispečeri reģistrēja 4735 pieteikumus par nevēlamu pasažieru, tostarp agresīvu, smakojošā apģērbā, alkohola reibumā, izsēdināšanu.

No tiem 2615 gadījumos nevēlamos pasažierus izsēdināja apsardze, 103 gadījumos – policija, bet 2017 gadījumos personas pašas izkāpa vai tās neuzņēma transportlīdzeklī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!