Aizvadītajā nedēļā portālā "Delfi" publiskojām video, kas atspoguļo, kā ar auksto asfaltu lāpa bedres Rīgas ielās. Iedvesmojoties no redzētā, Kaspars Zandbergs samontējis Ūnijas ielā filmēto video ar Polijā tapušu. Ar nolūku sniegt lasītājiem ieskatu krasā atšķirībā starp abās valstīs pielietoto bedru lāpīšanas metodi.

Videokompilācijas autors Kaspars Ūnijas ielā filmētos darbus apraksta, sakot, ka strādnieki auksto asfaltu met virsū sniegotām bedrēm. "Strādnieki pat nevīžoja ar lodlampu sniegu nedaudz pakausēt. Tikmēr Polijā izmanto pat speciālas ierīces, lai bedres tiktu salabotas kvalitatīvi un uz vairākiem gadiem, nevis dienām," redzēto komentē Kaspars.

Kaspara montāžā ietverto video no Polijas radījis uzņēmums "Trade Industrial Companu AB". Portālam "rus.delfi.lv" uzņēmums pauž, ka konkrētajā video sižetā rādīts, kā ar TM TICAB iekārtu palīdzību asfalta virsmu sagatavo blīvēšanai ar vibrācijas plāksni.

Komentējot Ūnijas ielas remontu, Rīgas domes Satiksmes departamentā portālam "Delfi" skaidroja, ka, patlaban avārijas bedru novēršanai izmanto aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju. Tas nozīmē, ka bedre vispirms tiek maksimāli attīrīta, nosusināta un tad ieklāts aukstais asfaltbetons. "Avārijas remonta primārais uzdevums ir novērst satiksmei bīstamas situācijas. Lai veiktu kvalitatīvu bedru remontu, gaisa temperatūra nedrīkst būt zemāka par +5 grādiem," pauda Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Una Ahuna-Ozola.

Satiksmes departaments par Ūnijas ielā notikušajiem remontdarbiem pieprasīja arī skaidrojumu darbu veicējam. Secināts, ka darbi veikti saskaņā ar bedru likvidēšanas tehnoloģijām sala laikā, kad temperatūra ir zem nulles. "Saskaņā ar tehnoloģijām pirms ieklāt auksto asfaltbetonu, bedres attīra no putekļiem, netīrumiem, asfalta gabaliem, dažādiem priekšmetiem, kā arī tās malas uzsilda ar gāzes degli. Pēc noklāšanas notiek asfalta blietēšana," darbu norisi aprakstīja Ahuna-Ozola.

Jāņem vērā, ka darbus var iespaidot arī ražotāja noteikumi, kas var paredzēt arī citu ieklāšanas metodi. Konkrētajā gadījumā, kā skaidroja komersants, malas netika uzsildītas, jo ražošanas specifikācija pieļauj asfaltu ieklāt, bedres malas neuzsildot, norādīja Satiksmes departamentā.

"Delfi" lasītājs Māris arī atsūtījis portālam video, kurā iemūžināta bedru lāpīšana Latvijā ziemas apstākļos. Aculiecinieks gan nav norādījis video tapšanas vietu un laiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!