Portāls "Delfi" decembrī saņēmis divas sūdzības par "Nordeka" autobusu šoferu kultūru. Aculiecinieki novērojuši, kā satiksmes autobusi apdzen citus transportlīdzekļus, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Uzņēmumā "Nordeka" aculiecinieku novēroto ņemšot vērā, tomēr norāda, ka autobusa šoferis rīkojies atbilstoši situācijai.

21. decembrī sūtītajā Simonas video skatāms, kā ceļa posmā Gulbene-Rīga "Nordeka" autobuss veic apdzīšanas manevru aiz ceļu kaisītāja. Tiesa gan, nepietiekami pārliecinoties par drošību – apdzīšanas laikā pretim tuvojas auto. "Šodien redzējām, kā "Nordeka" autobuss ceļa posmā Gulbene-Rīga četras reizes apdzina automašīnas ne tajās drošākajās vietās un apstākļos. Agresīvi uzvedās uz ceļa. Vidēji brauca uz 100 līdz 110 kilometriem stundā," ziņo Simona.

Video redzams, ka ceļš ir slidens. Savukārt uzņēmumā "Nordeka" pasažieru pārvadājumu direktors Sergejs Konopijevs portālam "Delfi" noliedz, ka satiksmes autobusa šoferis nebūtu pietiekami pārliecinājies par drošību uz ceļa pirms apdzīšanas manevra. "Nordeka" pārstāvis norāda, ka autobusa šoferis rīkojies saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem. Piemēram, video esot redzams, ka brauktuve apzīmēta ar 922. ceļa apzīmējumu, kas sadala pretēju virzienu joslas un pieļauj apdzīšanu. Vai arī, ka netiek pārkāpts ceļu satiksmes noteikumu 107.4 punkts – autobusa šoferis pēc apdzīšanas varēja atgriezties iepriekšējā braukšanas joslā, netraucējot apdzenamo transportlīdzekli.

Lai arī Konopijevs atzīst, ka, "Nordeka" šoferim veicot apdzīšanu, uz tās pašas joslas priekšā parādās vēl viens transportlīdzeklis, tomēr noliedz, ka tas jelkādā veidā saistīts ar autobusa vadītāja nepietiekamu pārliecināšanos par drošību. "Video materiālā redzams pretim braucošs auto, taču video uzņemto ceļa posmu veido līkums, kas pretim braucošo vadītājam licis saskatīt pēdējā brīdī, turklāt, neveidojot avārijas situāciju," norāda Konopijevs.

Portāls "Delfi" aizvadītajā mēnesī saņēma vēl vienu video ierakstu ar "Nordeka" šoferu braukšanas stila piemēru. Video tapis ceļa posmā Alūksne-Rīga. Video redzams, ka automašīnas vadītājs brauc ar ātrumu 95 kilometri stundā, savukārt "Nordeka" autobuss to piepeši apdzen. "Zināms, ka atļautais braukšanas ātrums ir 90 kilometri stundā. Manuprāt, autobusa šoferim tas ir stingri jāievēro, jo viņš atbild ne tikai par savu, bet arī par pasažieru drošību!" raksta Mareks.

"Nordeka" pasažieru pārvadājumu direktors Konopijevs portālam "Delfi" norāda, ka autobusu kustības saraksti tiek veidoti, lai nepārsniegtu Latvijas Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) 101.1. punktā minēto 90 kilometru stundā atzīmi. Konopijevaprāt, iespējams, "Delfi" aculiecinieku automašīnām uzstādīti mazāka rādiusa riteņi, nekā ražotājs norādījis. Tādējādi korekta ātruma mērīšana nemaz neesot iespējama, jo gadījumos, kad uzstādīti neatbilstoši riteņi, rodoties iespaids, ka auto pārvietojas spējāk nekā patiesībā.

"Ja autors min 100 līdz 110 kilometru stundā lielu ātrumu, varbūt ir vērts pārliecināties par uzstādīto riteņu izmēra sakarību ar ražotāja norādīto. Vēlamies atzīmēt, ka jebkurš autobusa kustības saraksts tiek veidots saskaņā ar CSN 101.1. punktu, taču autobusa maksimālā ātruma ierobežojums ir 100 kilometri stundā, ko praksē mēdz lietot, cīnoties ar autovadītājiem, kas ignorē Ceļu satiksmes noteikumu 108. punktā minēto prasību aizliegt traucēt apdzīšanu (palielināt braukšanas ātrumu un tamlīdzīgi)," akcentē Konopijevs.

Aculiecinieku video nav pietiekami objektīvs, lai apvainotu autobusa vadītājus, norāda Konopijevs. Katra situācija uz ceļa no autobusa šofera prasot individuālu pieeju. Video varēšot izmantot ikdgadējā autobusu vadītāju apmācības procesā, kā arī kā pamatu veikt filmētā šofera ārkārtas instruktāžu.

"Pateicamies aculieciniekam par vērīgumu un cienīsim viens otru uz ceļa!" aicina Konopijevs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!