Slēgta aptieka un klepojošs bērns

"Mans bērns naktī no 2. uz 3. decembri nemitīgi klepoja. Tā kā bija sestdiena un ģimenes ārsts nebija pieejams, no rīta iespējami ātri steidzos uz slimnīcu," ārstniecības iestādes apmeklējuma iemeslus min Marina.

Stāvvietā viņa atskārta, ka kases aparāts nedarbojas, bet uzraksts vēstīja, ka samaksāt var arī aptiekā. Taču līdz atvēršanai, pulksten 10, bija jāgaida apmēram 20 minūtes. Sievietei tam nebija laika.

"Slimnīcā ārstiem radās aizdomas par pneimoniju. Bērnam veica rentgenu un divas inhalācijas. Iznācām pulksten 12, bet uz automašīnas vējstikla mani sagaidīja 25 eiro sods," stāsta Marina. Pēc soda saņemšanas sieviete mēģinājusi zvanīt uzņēmumam, lai skaidrotu situāciju, taču atskanējis vien automātiskais atbildētājs. "Vai ir jāmaksā sods, ja nav nodrošināta apmaksas iespēja?" vaicā Marina.

Stāvvieta – emocionāli jutīgs jautājums

Uzņēmumā skaidro, ka, izvērtējot Marinas gadījumu rūpīgi un ņemot vērā to, ka nonākšana slimnīcā bija akūtas saslimšanas, nevis kādu plānotu vizīšu dēļ, piešķirto sodu nolemts atcelt.

Uzņēmuma pārstāvis Māris Priednieks gan vērš uzmanību uz to, ka stāvvietā vairākās vietās izvietota informācija par vēl citiem pakalpojuma apmaksas veidiem, ne tikai kases aparātā un aptiekā.

Tāpat klienti var maksāt, izmantojot "Mobilly", kā arī sūtot SMS. "Informācija par šo ir norādīta autostāvvietā uz "Mobilly" izkārtnēm. Tāpat paskaidrojumus var sniegt "Mobilly" klientu servisā. Par autostāvvietu var samaksāt iepriekš mājaslapā www.eParking.lv," skaidro Priednieks un piebilst, ka kritiskā situācijā apmaksu var lūgt veikt arī attālināti kādam radiniekam vai draugam.

"CityPark" informatīvā tālruņa darba laiks no pirmdienas līdz piektdienai ir no 8.30 līdz 17.00, pārējā laikā ieslēgts automātiskais atbildētājs. Uz saņemtajām ziņām uzņēmuma darbinieki atzvana darba laikā.

Pie bērnu slimnīcas ierīkotajai autostāvvietai gan nav nekādu juridisku saistību ar ārstniecības iestādi, akcentē Priednieks. Autostāvvieta izveidota uz privāta īpašnieka zemes, kuru uzņēmums nomā.

"Delfi" vēstīja, ka šogad maijā autostāvvietā pie bērnu slimnīcas izvietoto maksas automātu Rīgas pilsētas būvvalde atzinusi par patvaļīgu rīcību, kura nav saskaņota ar pašvaldību un kura ir jāpārtrauc. Pāris nedēļu laikā pēc automāta uzlikšanas sodus piešķīra kā apmeklētājiem, tā arī darbiniekiem. Pēc Rīgas būvvaldes atzinuma saņemšanas uzņēmumā placis ikvienam bija pieejams bez maksas. Maksas stāvvieta oficiāli darbību atsāka septembra beigās.

"Šī cilvēkiem ir ļoti jutīga un emocionāla autostāvvieta. Tomēr vēlos akcentēt, ka tajā ir izvietota pilna informācija par tarifiem un apmaksas iespējām pie katras iebrauktuves un izbrauktuves labi redzamās vietās," pauž Priednieks.

Uzņēmums, uzsākot darbību, trīs nedēļas neesot sodījis klientus, bet brīdinājis autovadītājus par neapmaksātu stāvvietu. Vairāk nekā 80% apmeklētāju apmaksu tā arī neveica, tāpēc uzņēmums lēma izrakstīt sodus par autostāvvietas noteikumu pārkāpumu, pauž Priednieks. Viņš akcentē, ka nekādu citu saimniecisko darbību stāvvietā nav iespējams veikt. Lai placi uzturētu kārtībā, nepieciešami līdzekļi.

Slimnīcas iespējas risināt problēmu izsmeltas

Pati Bērnu klīniskās universitātes slimnīca bezmaksas stāvvietu pie ārstniecības iestādes nodrošināt nevar. Slimnīcas pārstāve Daiga Rauba skaidro, ka slimnīcai nomas tiesības ir tikai uz to teritorijas daļu, kas atrodas zem ēkām. Piegulošā teritorija pieder privātai un juridiskai personai, kā arī pašvaldībai.

"Vecākiem ir iespēja aizvest bērnu līdz Neatliekamās medicīniskās palīdzības durvīm, taču pēc tam automašīnu jānovieto vai nu maksas stāvvietā, vai arī jāmeklē bezmaksas stāvvietas tālāk no slimnīcas. Pie slimnīcas ir izveidotas četras stāvvietas pacientiem ar invaliditāti. No tām divas ir pie Neatliekamās medicīniskās palīdzības durvīm un divas – pie galvenajām durvīm," stāsta Rauba, piebilstot, ka pašlaik ārstniecības iestādei nav nekādu iespēju nodrošināt ilgstošu automašīnas atstāšanu, bet iespējas atrisināt problēmu esot izsmeltas.